Ligt een beetje aan hoe het pensioen in beginsel geregeld is. Als er de eerste 3 jaar dat u bij uw werkgever werkte sprake was van een pensioenregeling en u nam tevens ook deel aan die regeling, dan kan het niet zomaar zijn dat er opeens geen pensioenregeling meer is.. tenminste niet zonder u daarvan op de hoogte te stellen. (is op zijn minst gezegt “niet netjes”).
Een toezegging doen van “het komt wel goed” houdt bij mij ook nooit zolang stand. Ik raad u aan om er toch even flink de tanden in te zetten om op zijn minst opheldering te krijgen over de stand van zaken.
Wellicht weet u nog bij wel pensioenfonds uw werkgever zit (zat) in de eerste 3 jaar, beste is om dan in contact te treden met hen, u moet daar toch wel in de administratie staan en wellicht kunnen zij u meer vertellen over de stand van zaken.
Op dit moment kan ik u eigelijk niets anders adviseren. Met de huidige pensioenwet zijn zulke situaties duidelijk omschreven en “dicht getimmerd”, dit was echter ten tijde van de PSW (de oude pensioenwet) niet zo goed beschreven. Derhalve is het moeilijk om in te schatten waar u nu wel of geen recht op heeft.
mocht u nog verdere vragen of informatie hebben dan horen wij het graag!