Ik zou graag advies willen hebben over het volgende:
Mijn man heeft 16 jaar een pensioen opgebouwd,als enige op zijn werk.
Nu is het zo dat de branche waarin hij werkt nu ook onder een cao valt, en in dat cao staat dat de werkgevers voor de werknemers een collectieve pensioen moet afsluiten.
Maar dit word bij een ander pensioen verzekeringmaatschappij gedaan en nu moet mijn man dus overstappen,alleen bij deze pensioen verzekeraar is de premie die betaald word ruim het dubbele,dan bij waar hij al 16 zit.
Moet hij verplicht overstappen er is geen sprake van een andere dienstverband.?
Verder kreeg mijn man een brief van de pensioenverzekeraar waar hij al 16 jaar zit,dat men dit jaar niet een jaarlijks pensioen overzicht kon sturen vanwege het ontbreken van bepaalde gegevens over hem?Zeer vreemd en daar zit hij dan al 16 jaar bij?
Maar men kon wel aan de nieuwe verzekeringmaatschappij de hier onderstaande waardeoverdracht doorgeven?
De nieuwe verzekeringmaatschappij heeft dit zonder dat mijn man hiervan op de hoogte was en zonder zijn toestemming opgevraagd? Is dat normaal?
Nu het volgende:
De waardeoverdracht in die 16 jaar is € 20.523
De nieuwe verzekeringmaatschappij geeft aan dat dit is in te kopen bij hun
ouderdomspensioen € 3.721.22
partnerpensioen € 2.604,86
Ik vind dit erg laag vooral omdat er bij de nieuwe verzekeringmaatschappij meer dan het dubbele aan premie word betaald met een looptijd van 19,3 jaar en dan is de ouderdomspensioen € 8.881.21
partnerpensioen € 6.216,85
Ik vind het verschil erg groot en heb het idee dat er nogal wat commissie/administratie kosten worden ingehouden door een waardeoverdracht?
En dat mijn man nogal wat verliest door een waardeoverdracht of zie ik dat verkeerd?