Ik zou graag mijn pensioen afkopen maar heb geen idee wat en of ik iets heb opgebouwd.
Na vele verhuizingen in binnen- en buitenland ben ik al miijn papieren endossiers kwijt geraakt.
Waar moet ik beginnen ???????
Hallo Marc,
Het beste is om de volgende stappen te ondernemen;
1. zoek de volgende gegevens op:
1a: Volledige naam, het soort bedrijf en het adres van de vroegere werkgever(s).
2a: Gewerkte periode(s).
3a: Aard van het dienstverband (los, vast, tijdelijk, deeltijd). Ga na of op de documenten die u bezit uw volledige naam en adres vermeld staan.
2. mocht u toch nog in het bezit zijn van documenten van een pensioenfonds of een verzekeraar uit het verleden, maar kunt u het adres niet meer achterhalen? zoek dan even bij deze link:
http://www.dnb.nl/dnb/home/toezicht/toezicht_op_pensioenfondsen/register_pensioenfondsen/nl/46-150606-64.html
dit is een link naar De Nederlandse Bank, zij hebben een archief met al de oude (bedrijfstak)pensioenfondsen EN hun eventuele rechtsopvolgers.
3. wanneer u er nog niet uitkomt, houdt dan de gegevens onder punt 1 bij de hand en bel naar:
De Helpdesk Vergeten Pensioenen
zij zijn dagelijks te bereiken op (070) 311 73 73, van maandag t/m vrijdag tussen 8.30-12.30 uur.
of mail naar helpdesk@vb.nl
wanneer u een mail stuurd, probeer deze dan zo uitgebreid mogelijk te doen (dus met oude werkgevers, branche, periode van dienstverband, etc.
(voor de goede orde, Vergeten Pensioenen kan alleen de mogelijke fondsen achterhalen.. zij hebben geen inzage in hun administratie!)
succes!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?