hoeveel pensioen opgebouwd?

• Denise

Hallo,

Is er in NL een instantie of centraal punt waar je kunt checken hoeveel pensioen je hebt opgebouwd als je bij diverse werkgevers pensioen hebt opgebouwd en die niet hebt overgedragen?

Ik krijg jaarlijks wel brieven met de stand van zaken, maar niet van alle instanties.

• E. Toes

Hallo Denise,

Er is geen centraal punt beschikbaar. Uw aanspraken vallen onder de privacy wetgeving en kunnen dus niet zomaar allemaal verzameld worden op 1 plek.

U kunt ten allen tijde een verzoek tot waardeoverdracht indienen bij uw huidige pensioenfonds. Wanneer u niet meer precies weet waar u in de loop van de tijd allemaal pensioen heeft opgebouwd, kunt u wellicht contact op nemen met de Helpdesk Vergeten Pensioenen.

Meer informatie over deze helpdesk kunt u vinden door het simpelweg in te typen op Google.

P.S. Alle pensioenfondsen/verzekeraars zijn verplicht om gewezen deelnemers (ex-deelnemers die dus niet meer actief opbouwen) eens in de 5 jaar een pensioenopgave te verzenden. Ik weet niet precies of de periodes hiervan gelijk lopen, maar het BPF waar ik werk heeft de laatste in 2003 verzonden. Juli van dit jaar staat de volgende gepland. Maar ik weet dus niet of deze periode voor alle pensioenfondsen geldt.

• Petra Vandijck

Hoeveel pensioen heb ik al opgebouwd, heb bij verschillende werkgevers gewerkt.

• E.Toes

Lees een aantal posts op dit forum Petra.

Wij gaan dit soort vragen niet meer beantwoorden.

• tineke de vries altena

WAAR KAN IK ZIEN HOEVEEL PENSIOEN IK HEB OPGEBOUWD?