verschillende banen en pensioenen

• Linda

Hoi,

Ik heb in mijn verleden vele baantjes gehad en nu verschillende pensioenen e.d. lopen. Ik verwacht in de toekomst weer in een andere branche voor ca. 10 jaar te gaan werken.

Wat is nu verstandig. Deze te bundelen tot een pensioen ?

Werkt dat dan via de waardeoverdracht- methode ?

Ik heb nu geen baan met pensioen, hoe pak ik dat dan nu aan ?

Alvast bedankt!

• E. Toes

Hallo Linda,

Wanneer u op dit moment geen pensioen opbouwt (en dus niet onder een pensioenuitvoerder valt) is het niet mogelijk om waarde overdracht te plegen. Er is immers geen pensioenfonds waar de waarden naartoe overgezet kunnen worden..

Pas wanneer u bij een werkgever terecht komt die een pensioenregeling heeft is het mogelijk om waardeoverdracht te plegen. Zeker wanneer er pensioengelden op veel verschillende plekken staan is het verstandig deze te bundelen.

Op dit forum is al vaker de vraag gesteld wat iemand kan regelen wanneer hij of zij niet onder een pensioenregeling valt. Kijkt u eens rond op dit forum.

• Martine de Vente

Hoi Linda,

Even een vraag die geen antwoord is op jouw vraag. Ik ben een stuk aan het schrijven voor De Telegraaf over pensioenen en zoek vrouwen die iets willen vertellen over de pensioenvragen die ze hebben. Zou je het leuk vinden om telefonisch of per mail een paar vragen hierover te beantwoorden?

Alvast dank en groeten,

Martine de Vente

www.martinedevente.nl