pensioenvraagstuk

• Albert

Wie kan mij in de regio twente persoonlijk helpen om mijn

pensioen onafhankelijk door te lichten, dit ivm aanbod van werkgever om eerder te

stoppen met werken.

• Simon Kabelfoon

check www.samenwerkendepensioenadviseurs.nl wellicht zit er daar eentje bij u in de buurt.

• bakker

mijn man is nu 62 ik ben 51 volgend jaar stopt mijn man met werken.

en ga ik door, maar over 3 jaar is hij 65 en kan ik beter stoppen met werken ,want dan krijgt hij voor zijn jongere partner zo en zo al 700 euro ,deze regeling geld tot 2012

maar wie kan mij zeggen hoeveel ik bij mag verdienen zonder dat er op die 700 euro gekort wordt Albert schreef:

>

> Wie kan mij in de regio twente persoonlijk helpen om mijn

> pensioen onafhankelijk door te lichten, dit ivm aanbod van

> werkgever om eerder te

> stoppen met werken.

• ellie

Bijverdienregeling wordt uitgebreid aan de orde gesteld op de site van de SVB.

AOW-toeslag. Zie hieronder!

Is uw partner nog geen 65? Hij of zij krijgt nog geen AOW. Daarom ontvangt u een extra bedrag boven op uw AOW-pensioen. Dit extra bedrag heet een toeslag. Het kan zijn dat uw partner inkomsten heeft. Bijvoorbeeld omdat hij of zij werkt of vervroegd met pensioen is. Deze inkomsten trekt de SVB van de toeslag af.

Welke inkomsten gaan van uw toeslag af?

Loon en andere inkomsten uit arbeid. De bruto inkomsten trekken wij gedeeltelijk van de toeslag af. De eerste € 203,49 van het maandsalaris trekken we niet af. Het salaris daarboven trekken we voor tweederde van uw toeslag af. Verdient uw partner meer dan € 1.227,26 bruto per maand? Dan krijgt u geen toeslag meer.

Inkomsten in verband met arbeid, zoals een arbeidsongeschiktheidsuitkering of een vervroegd pensioen. De bruto inkomsten trekken wij volledig van de toeslag af. Ontvangt uw partner bruto meer dan € 682,51 per maand? Dan krijgt u geen toeslag meer.

Welke inkomsten gaan niet van uw toeslag af?

Inkomsten uit vermogen, zoals rente of dividend trekken wij niet van de toeslag af.