Ik heb van het jaar 1972 tot 1985 gewerkt bij Firma Mols zand grind en kleiexplotatie in Schinveld
Het bedrijf is failiet gegaan in 1985 toen ik er nog werkte .Ik heb nooit meer iets vernomen over mijn pensioen
Hallo,
Ik heb ook een paar vragen.
Werk ook vanaf mn 15de in de meest uiteenlopende beroepen voor korte of langere tijd.
Een paar voorbeelden: 2,5 jaar in de schoenen verkoop.
Heel lang in de amusement sector (waar wel altijd L.B. etc. ingehouden werd) met korte contracten of hooguit contracten voor twee seizoenen.
Heb zo'n jaar of negen in een glazen slijperij gewerkt.
3 jaar in de planten waar ik tot mijn stomme verbazing kort geleden van het BLP bericht van kreeg.
Via uitzendburo's gewerkt.
Heb wel een map waar ik alles maar dan ook alles in bewaard heb!!!!!!!!!!!!!!!
Dit was een kort voorbeeld, in elk geval de lijst is lang, heel erg lang en waar moet je dan beginnen?
Of heeft het geen zin om dan te gaan zoeken?
Hartelijk dank voor antwoord
IK HEB GEWERKT BIJ WESSANEN TE WORMERVEER
MOLENAAR TRANSPORT TE ZAANDAM
J. BERKHOUT BLOEMEN EN EXPORT TE CASTRICUM
SNELTAX NU UNITAX TE UITGEEST
BLUMEX BLOEMEN EN PLANTEN EXPORT TE LIMMEN
GARAGE EN BERGING A. V. D. ENG TE HEEMSKERK
BUSMAATSCHAPPIJ N Z H TE HAARLEM
CONNEXXION VELSEN ZUID
JOOSTEN TRANSPORT BEVERWIJK
Hallo Esther,
Het is natuurlijk handig om te weten waar de pensioenen in het verleden zijn opgebouwd. Ik neem aan dat het hier gaat om deelname aan één of meerdere pensioenregelingen bij een bedrijf. En ik ga er ook vanuit dat je vader nog wel weet waar hij allemaal gewerkt heeft. Als het bedrijf of de bedrijven nog bestaan dan is het handig om hier even contact mee op te nemen. Je kunt dan het beste vragen naar HR (human resources) afdeling of afdeling PZ (personeelszaken).
Zij kunnen dan vast vertellen hoe het ervoor staat met de pensioen van de zogenaamde slapers (ex-werknemers) van hun bedrijf. Of de pensioenrechten van jouw vader zitten dan in een pensioenfonds of het is overgedragen aan een verzekeraar. Je zal dan de contactpersoon bij het pensioenfonds of bij de juiste verzekeraar moeten vragen.
Als de bedrijven niet meer bestaan wordt het natuurlijk een lastig verhaal. Maar heeft je vader helemaal geen enkel bewijs of brief of zoiets meer van een pensioenuitvoerder? Pensioenuitvoerders moeten namelijk aan hun slapers eens per vijf jaar een overzicht van de opgebouwde pensioenaanspraken verstrekken.
Esther, ik hoop dat jullie hier iets verder mee komen. Succes in elk geval!
Dat ik hier het één en ander over weet is dat ik zelf werkzaam ben in de pensioenbranche. Ik ben ook net een eigen website over pensioen begonnen waar ik juist dit soort vragen wil gaan behandelen. Dus ik vind het interessant om te weten waar mensen tegen aanlopen en leuk om mensen te kunen helpen. De site is: http://www.everyoneweb.com/allesoveraow
Met vriendelijke groet,
Kimm Bolt
Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor de Betonproductenindustrie
Postbus 9251
1006 AG Amsterdam
betonprodukten.858@achmea.nl
www.betonpensioen.nl
Hebt u vragen over uw pensioenregeling, dan kunt u terecht bij Syntrus Achmea. U kunt op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur bellen met de Servicedesk. Het telefoonnummer is 0900 22 55 783.
of www.mortelpensioen.nl
Als je op deze pagina klikt, staat er rechts (=====> daar dus) een prachtige link voor ‘ vergeten pensioenen’ . Laat nou eerst iedereen eens die link gebruiken, in plaats van hier een forum te vervuilen met allerlei dom gezeur over wanneer ze geboren zijn en waar ze hebben gewerkt.
LEZEN, en als je dat niet snapt, dan vragen.
Denken mensen nu werkelijk dat er hier op dit forum een serieus antwoord komt op vragen als: “hallo ik ben Jan, en geboren op 01-01-1945. Ik heb in 1962 bij Piet BV gewerkt. Hoeveel pensioen krijg ik?”
Voor de slordervossen onder ons komt er in 2011 het pensioenregister, en dan moet je, moeilijk moeilijk, je aanmelden om je gegevens boven water te krijgen.
Tot die tijd kun je al die informatie met twee telefoontjes ook krijgen. Maar ja: dat is natuurlijk moeilijk, want dan moet je wel tien cijfers van een telefoonnummer kunnen tellen en ook nog allemaal onthouden tijdens het intoetsen.
De regering heeft groot gelijk. Werk maar door tot 67. Dan doen jullie eens wat voor je centen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?