geen pensioen opgebouwd/afgedragen

• Lucas

Bij het inventariseren en mogeljk oversluiten van mijn pensioenen kom ik er achter dat bij 1 van mijn werkgevers waarschijnljik geen pensioen is opgebouwd/afgedragen. Leeftijd op dat moment was al >25.

Welke stappen moet ik ondernemen? Er is wel contact met de vorige werkgever; in welke richting zou een mogelijke oplossing kunnen gaan? Zijn er mensen die iets vergeljkbaars hebben meegemaakt?

Ik weet natuurlijk niet waar de mogelijke fout ligt, bij de werkgever of bij de pensioenverstrekker.

Dank voor nuttige reacties!

• Simon Kabelfoon

Was daar uberhaupt sprake van een (verplichte) pensioenregeling?

Wat voor een soort bedrijf gaat het hier om?

• namliaM

Eens met Simon, het is goed mogelijk dat dit bedrijf geheel geen pensioen regeling had…

• Peter Jung

Lucas,

In welke bedrijfstak was je toen werkzaam? Misschien viel je onder een verplicht Bedrijfspensioenfonds.

Is dat het geval dan zouden we mogelijkheden moeten zijn. Zo niet, dan geef ik je weinig kans.

Met vriendelijke groet,

Petre

• Jessica

Beste mensen,

Mijn vader is er onlangs achter gekomen, dat zijn voormalige werkgever een aantal maanden geen pensioen heeft afgedragen..

Dit tot ontsteltenis van hem, want hij wist niet beter dan dat hij per 1 september met pre pensioen mocht.

Tot de dag dat zijn huidige werkgever hem belde omdat ze een telefoontje hadden gehad van de verzekeringmaatschappij over hoe en wat.

Mijn vader zag heel erg uit naar zijn pensioen, zeker omdat hij hartpatient en suikerpatient is en zijn beroep steeds moeizamer kan uitvoeren ( internationaal vrachtwagen chauffeur).

Hoe sterk staat mijn vader nu al met al?

Het is toch niet aan de werknemer om de werkgever te controleren op feiten zoals betaling van premies elke maand?

Kan men op basis van iets wat buiten zijn schuld omgegaan is, hem zijn pensioen ontzeggen???

Nu dreigt er een donkere wolk, omdat hij nu zgn geen volle 10 jaar onafgebroken heeft gewerkt ( zo ziet de maatschappij het) en hij tot zijn 65e jaar door moet ploeteren, dat zou 38 maanden langer zijn.

Gezien zijn leeftijd ( 62) ben ik toch wel erg bang dat dit een soort “doodsteek” aan hem zal geven, met zijn achtergrond en leeftijd is het van de zotte dat door de schuld van een voormalig werkgever, mijn vader nu 3 jaar door moet ploeteren?

Wie heeft er raad/tips wat hij kan ondernemen?

De kwestie ligt nu bij de verzekeraar en die gaan ook verhaal halen bij zijn vorige werkgever, maar zoals het een verzekeraar betaamd: zie er maar eens geld van te krijgen als zulke dingen voordoen..

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee…?

M.vr.gr. Een bezorgde dochter

• Jessica

ps…op zijn loonstroken staat vermeld dat hij de premie elke keer betaalde, alleen de werkgever verzuimde dit dus blijkbaar…:s