door mijn pensioenfonds (PFZW) werd ik in november 2012 op de hoogte gesteld dat ik per december 2012 mijn pre-pensioen zou gaan ontvangen; een dag later melden ze dat door een fout bij hen dit al in 2009 zou hebben moeten plaatsvinden, waardoor er bij hen nog bruto ruim 63.000 nabetaald zou worden, dat is inmiddels netto overgeboekt, de 52% bel. die is ingehouden probeer ik via een herberekening over de afgelopen 3 jaar terug te krijgen.(het recht voor verdeling van dit bedrag telt niet mee voor mijn ex, omdat dit over de periode voor de scheiding gaat)
Mijn ex heeft zich op 27 november van mij laten scheiden, er is geen convenant opgesteld, ook niet m.b.t. tot de pensioenverevening, omdat mijn ex van haar advocaat te horen kreeg dat ze na de scheiding recht zou hebben op de helft van mijn pensioen en ik op de helft van haar (erg kleine pensioen ca. 100 euro) ; kort geleden werd mij duidelijk dat ik d.m.v. een convenant de mogelijkheid had gehad voor een andere verdeling( geen idee of dit nu nog is te wijzigen) Begin deze maand deelde PFZW mee, dat mijn ex vanaf 1 februari 2013 recht heeft op de helft va mijn pre-pensioen (ik was in de veronderstelling dat ze dat recht pas zou hebben op de datum dat ik met pensioen zou gaan), oftewel,mijn 1160 euro wordt nu gedeeld, is erg zuur.
Mijn vraag is derhalve of het juist is dat ze nu al mag delen, kan ik eventueel nog veranderingen voorstellen, kan ik wellicht de advocaat van haar nog aanspreken op het geven van onvolledige informatie aan mijn ex over de verevening?