Ik zoek een bureau wat (betaalbaar) de berekening in het kader van Boon van Loon kan maken op basis van de standaard door de voormalige werkgever verstrekte pensioenbrief.
Het gaat dus om een pensioen bij een voormalige werkgever tot stand gekomen.
Jaap,
Weet je zeler dat je met mij contact hierover gehad hebt? Hou van al mijn contacten de mailwisseling vast. Kom nergens een contact tegen met jouw naam.
Tenzij je gebruik gemaakt hebt van een gefingeerde naam. Denk dat je je vergist met het antwoord. Je kan ten alle tijden een berekening van me krijgen. Zie ook mijn eerdere mails.
Met vrgrt,
Peter
Volgens mij is de premievrije waarde ten tijde van de scheiding niet van belang maar de huidige contante waarde van het OP en NP. Die moeten verdeeld worden om dan daaraf de bijbehorende bedragen te berekenen.
Peter Jung schreef:
>
> Jaap,
>
>
> Wil wel een berekening voor je maken.
>
> Wat ik nodig heb zijn de premievrije waarde op het moment van
> scheiding.
> Zijn er ook afspraken gemaakt over indexatie?
>
> Met vriendelijke groet,
> Peter
>
> NB Bereken 25 euro per uur of een gedeelte daarvan
Jaap,
Het gaat wel degelijk om de premievrije waarde op het moment van scheiding. Dat is nml het moment dat het pensioen in de boedelscheiding valt. Dat geldt met name als de pensioenen op dat moment al premievrij waren. Immers de waarde van het ouderdomspensioen stijgt een stuk sneller als de pensioendatum in zicht komt dan de waarde van het nebestaandenpensioen. M.i. is het dan ook niet terecht om de waarde nu te nemen.
Ik kan me overigens voorstellen dat als jullie beiden het als ex-partners met jouw zienswijze eens zijn, de berekening op deze wijze gemaakt zou kunnen worden.
Ik hoor wel als ik de berekening voor jullie kan maken. Het betreft overigens altijd een indicatie. Immers ik beschik niet over de actuariele grondslagen van de verzekeringsmaatschappij waar het pensioen is ondergebracht.
Met vriendelijke groet,
Peter
Ik heb van 1 PF de berekening ontvangen en zij rekenen de waardes op moment premievrij/scheiding door naar de huidige waarde. Dan volgt de BVL berekening en die resulteren dan weer in (1) totale pensioenbedrag en (2) door mij aan mijn ex af te dragen.
Mijn 2e PF wenst die berekening niet te maken. Waarom is mij onduidelijk maar zonder hun getallen is er m.i. alleen maar bij benadering wat te bepalen.
Zoals je zelf schrijft “ ik beschik niet over de actuariele grondslagen van de verzekeringsmaatschappij ” en die is dus nodig. Aangezien ze mij die niet willen geven verwacht ik ook niet dat ze die jou zullen geven.
Ik weet nu al dat mijn ex denkt dat ze gewoon recht heeft op de helft van wat ik ontvang en dat is dus niet zo. Op enig moment ga ik dus gedwongen worden de PF via een advocaat te dwingen die gegevens te verstrekken.
Ik zoek een professioneel bureau omdat ik enige hoop heb dat zij daar die gegevens wel aan zullen verstrekken. In elk geval zullen ze dat nooit doen aan een andere individu.
Gr,
Denk je dat een professioneel bureau je wel kan helpen? Ik kan de berekening net zo goed voor je maken als dat professionele bureau dat kan. Wat je je echter moet afvragen is, wat de reden is dat deze pensioenverzekeraar de opgave niet wil verstrekken. Willen ze dat niet of kunnen ze dat niet. Als jij het bij deze verzekeraar niet voor elkaar krijgt dan kan dat professionele bureau dat ook niet.
Dat professionele bureau krijgt als het goed is deze gegevens niet van deze verzekeraar zonder uitdrukkelijke machtiging van jouw kant. Doet deze verzekeraar dat wel dan wordt de Wet geschonden. Wanneer je mij een digitale machtiging verstrekt en de gegevens van de maatschappij dan zoek ik dat verder voor je uit. Als het me niet teveel tijd kost doe ik het gratis, want ik ben inmiddels toch wel nieuwsgierig waarom ze de opgave niet willen verstrekken.
Kost het me teveel tijd dat breng ik je wat in rekening, maar dat zal beduidend minder zijn dan wanneer je een professioneel bureau in de arm neemt.
Ik hoor wel.
Met vriendelijke groet,
Peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?