Het rookgordijn is opgetrokken o.a. door het Pensioen Fonds dat “mijn ”prepensioen beheert.
Bij alle vragen verwijzen ze terug naar mijn werkgever,en als ik de administrateur van het Pensioen Fonds om raad vraag,dan verwijst deze Heer me door naar HR (het oude PZ).
Zo kom ik natuurlijk niet verder.
Als voorbeeld,\
In 2005/6 ben ik begonnen met de Manager te vertellen dat ik NIET met Prepensioen wenste te gaan maar om door te werken tot mijn 65-ste.
In 2007 2 maal aangetekende brieven verstuurd,.zoals het voorgeschreven staat.
1 naar de Directie,1 naar het Pensioen Fonds (prepensioen).Sumier ontvangst bewijsje van HR,met de mededeling dat de Directie er zo spoedig mogelijk op terug komt.* ( Nooit meer iets vernomen).
Wel in week 42 2007 op kantoor HR ontboden,ik dacht nu komt het,maar NEE,mijn “oren werden even gewassen” door de Manager.Ik kon wel of Intern overgeplaatst(naar lagere Functie) worden,of de Prepensioen in ! ( 1946 is mijn jaar).
En daar stond ik weer buiten met niks,en toen in 2008 weer 3 aangetekende brieven met het verzoek om dóór te mogen werken verstuurd.Nooit iets van vernomen.
In juni 2008 begon het te rommelen op het bedrijf,en effe later stond ik op straat.Maar ik ben nog bezig om terug te vechten,en alles waardig voor me te laten verlopen.
Daarom wil ik graag weten wat er nu met de Prepensioen opbouw gaat gebeuren.Een vraagbaak heb ik niet,want ik ben de eerste op dat bedrijf die werkt na zijn 62-ste jaar !
De VUT opbouw is voor de werkgever,maar de Prepensioen is wel degelijk voor de werknemer heb ik altijd begrepen //.Op jaar basis heb ik ruim € 5.100,00,maar het hoe en het wat ?
Maar als ik dat Prepensioen regelement heb ontvangen ,hoort u méér !
Alvast bedankt.
NB,Ik had het me gewoon anders voorgesteld,maar ben blij dat er ook zoiets als recht bestaat.Het ontslag is voortgekomen uit een economische situatie daar heb ik vrede mee,(er waren er meerder),maar de afwikkeling,en al dat “gezeur”doen me wel pijn.
Dat het ook anders kan hoor ik zo hier en daar van andere medewerkers, op andere bedrijven