Verdwenen pensioen! (dus niet vergeten!)

• Fred

Hallo,

Ik ben voor mijn vader zijn “vergeten pensioenen” aan het opsporen en de meeste heb ik inmiddels gevonden maar er is er 1 spoorloos verdwenen.

Oud werkgever X geeft mij netjes per e-mail te kennen dat mijn vader bij hen werkzaam is geweest van 01.07.1972 tot 21.01.1974 en dat de pensioenuitvoerder de metalectro is.

echter met de metalectro gebeld te hebben, hebben zij van voorgaande periodes en aansluitende periodes wel werkgevers in het systeem maar van bovengenoemde periodes geen informatie.

heeft de werkgever niet afgedragen?

wat kan ik nu doen?

er is geen verdere info ofzo op papier (loonstrook e.a)

vader weet echter zeker dat hij daar pensioen opgebouwd heeft.

en p&o van het bedrijf geeft dat zelf ook al aan in de mail.

HELP aub.

dank u.

• Verdwelt

Hallo Fred,

Dit wordt lastig! Vooral omdat er geen bewijs meer is van afdracht van premies. (loonstrook o.i.d.) Daarnaast begrijp ik dat de werkgever niet over genoemde periode voorkomt bij Metalektro, hoewel de werkgever beaamt dat over die periode pensioen opgebouwd moet zijn.

Ik zie maar twee mogelijkheden.

1. Kan Metalektro aangeven of genoemde werkgever aangesloten is geweest in die periode? Zo ja, wellicht kunnen zij in de archieven duiken en uitpluizen of er voor je vader in die periode premies zijn afgedragen.

Zo nee, dan is de kans groot dat er geen opbouw is geweest.

2. Probeer oud collega's te vinden die over die periode wel pensioen ontvangen en van wie? Als er iemand is die in diezelfde periode daar heeft gewerkt en inmiddels pensioen ontvangt dan is er bewijs dat er pensioen is afgedragen van die werkgever en dat die aangesloten is geweest bij Metalektro. Metalektro moet dan uitsluitsel kunnen geven uit hun archiefstukken.

Ik ga ervan uit dat je vader voldeed aan de voorwaarde voor opbouw van pensioen. Leeftijd bij aanvang dienstverband, wachttijd verstreken voor opname in de regeling (sommige pensioenfondsen kenden wel een wachttijd tot 3 jaar eer men opgenomen werd in de regeling)

Succes.

Verdwelt