Pensioen verplicht onderbrengen bij verzekeraar?

• Huib van Engelen

Ik heb begrepen dat ik straks verplicht ben om mijn opgebouwde pensioen onder te brengen bij een verzekeringsmij die dan een maandelijkse uitkering “verzorgd”.

Contant opnemen van het gehele bedrag (na aftrek van belasting) schijnt niet mogelijk te zijn.

Met andere woorden: ben ik straks verplicht om mijn gespaarde geld te stallen bij een maatschappij die op dit moment misschien al niet eens meer aan de wettelijke minimum eisen voldoet?

• arnold

als u een werknemerspensioen heeft opgebouwd klopt dat verhaal volledig. Maar hoe komt u er bij dat verzekeraars niet aan de wettelijke minimum eisen voldoen?

De eisen voor verzekeraars liggen ten aanzien van pensioenen op solvabiliteit vele malen hoger dan pensioenfondsen

• Peter Jung

Waar staat uw opgebouwde pensioen nu dan? Niet bij een verzekeraar?

• Theo

heb in het verleden maar een klein pensioen opgebouwd. Aangezien ik 65 wordt moet ik het nu gaan onderbrengen bij een verzekeringsmaatschappij

hebben jullie misschien nog tip¨s waar ik naar toe kan gaan of is er nog een andere weg waar het meer kan opbrengen dan bij een verzekeraar