Vergeten groep?

• Peter Jung

Betreft : scheidingen tussen november 1981 en mei 1995

Van het Boon van Loon arrest is voorzover ik weet nimmer wetgeving gemaakt. Neem aan dat wanneer in het convenant of door middel van schriftelijke overeenkomst aangegeven is dat het pensioen verdeeld dient te worden, dit alsnog dient te gebeuren.

Uit alle informatie die ik over dit onderwerp heb kunnen vinden, voornamenlijk uit verslagen van rechtbanken de afgelopen jaren, hebben ex-partners die geen passages opgenomen hebben over verdeling alsnog met succes een beroep kunnen doen op dit arrest.

Is dit nog steeds zo?

En zo ja, heb je altijd een advocaat nodig om dit recht alsnog te claimen?

Met vriendelijke groet,

Peter

• E. Toes

Als er in het verleden zaken geweest zijn waarbij het recht alsnog geclaimd werd en waarbij de betreffende zaken gewonnen zijn door de klagers, lijkt het me dat dit op dit moment op basis van jurisprudentie het nog steeds mogelijk is om dit soort zaken aanhangig te maken en wellicht zelfs de winnen.

Voor zaken die voorkomen voor de rechtbank, Gerechtshof of de Hoge Raad is het volgens mij verplicht om een advocaat in de hand te nemen. (geen jurist, deze mogen alleen bij de kantonrechter bijstaan.)

(ik ben geen jurist overigens)