Beste Erwin,
Allereerst bedankt voor je uitgebereide reactie. Ik had de uitzending van Radar gezien, en dat is ook een reden voor mij geweest om eens naar mijn polis te kijken.
Omdat ik me er nu wat meer in heb verdiept, weet ik donders goed dat ik een verschil moet maken tussen beleggingsverliezen, risicopremies en kosten. De beleggingsverliezen, die ik ook heb, zijn het gevolg van mijn keuze. Ik had het geld ook op deposito kunnen laten zetten en heb dat niet gedaan. Gevolg: nu een koersverlies, maar ik koop nu iedere maand aandelen “goedkoop” bij. Dat de koersen nu laag zijn, kan niemand wat aan doen. En daar gaat het me ook niet om.
Wat ik wel asociaal vind, is dat de verzekeringsmaatschappij van mijn pensioengeld, en zo zie ik het, bij iedere storting 33% voor zichzelf en de tussenpersoon inpikt. Dat is dus nog los van de kosten voor een overlijdensdekking en arbeidsongeschiktheidopslag. Daar betaal ik premie voor, maar daar staat dus een dekking tegenover, en dat vind ik ook normaal. Wat ik trouwens niet kan zien is of ik daar nu te veel voor betaal, maar daar gaat het me ook niet om. Ik vind 33% marge gewoon idioot hoog. Ik gun iedereen een boterham, en daar mag ook best een plak kaas of worst op liggen, maar dit soort percentages, nou ja, je weet nu wel wat ik daar van vind.
Ik snap dat ik nu een klacht moet gaan indienen bij het KIFID. Weet iemand hoe dit werkt en zijn er al uitspraken op dit gebied? Als ik zoiets doe, dan wil ik wel weten of ik een kans maak. Het wordt dan volgens mij wel een gevecht tussen David en Goliath.