Schorsing van AOW

• Warning

Ik kreeg bericht dat er wordt verkort van mijn AOW doordat ik een gezamelijk huishouden heb met een meerderejarige,terwijl ik een kamer verhuur op dat adres.Mijn vraag is : Heb ik geen recht op mijn AOW waarvoor ik jaren lang voor heb gewerkt.AOW is toch geen sociale dienst waar er wordt gekeken of je gezamelijk woon?

• Erwin Volleberg

Ik zou maar eens rond kijken op de website van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid: www.minszw.nl.

Ik heb hier een link voor je naar onderwerpen aldaar die specifiek over de Aow gaan. Ik heb nog niet gekeken, maar geloof dat jij daar uit komt Warning:-)

de link: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13729&rubriek_id=391817&rubriek_item=391904&hoofdmenu_item_id=13825

suc6

gr.

erwin

• E. Toes

Ik zou juist denken dat www.svb.nl een goede plek was om te beginnen.. zij gaan immers over de hoogte van de AOW uitkering…

Warning, ik neem aan dat je op dit moment een alleenstaande AOW uitkering krijgt. Wellicht heeft de korting ermee te maken dat je nu “samenwoont” en dus geen alleenstaande-AOW meer kunt ontvangen..

Het is echter maar een gok, wellicht kun je iets meer vertellen over de brief die je ontvangen hebt.