Beste mensen,
Wie kan mij advies geven over het uitbetalen v. pensioendeel door een ex-partner?
Mijn situatie is zo: In februari 2009 heeft mijn ex-partner zijn gerechtigde pensioen leeftijd van 60 jaar bereikt en dus sinds maart 2009 wordt het opgebouwde bedrijspensioen voor het eerst uitgekeerd. In 1980 zijn we getrouwd in gemeenschap van goederen en in september 1994 zijn we gescheiden. Het opgebouwde pensioen werd toen in het boedelverdeling opgenomen, en zoals in het echtscheidings convenant vermeld stond zou ik recht op hebben van een deel van zijn pensioen. Echter mijn ex-partner ontkent dat hij zijn pensioen al ontvangt. Hij zou het ook niet weten hoeveel mijn pensioendeel zijn, als hij dan ook krijgt. Ik heb geinformeerd bij zijn pensioeninstelling en ze zeggen dat hij zijn pensioen reeds maandelijks is uitbetaald en uitbetaling van mijn pensioendeel zou hij zelf moeten zorgendragen. Ze adviseerde mij tevens om met hem in contact te nemen betreft uitbetaling. Pensioenfonds heeft alleen rechstreeks te maken hebben met de pesioengerechtigde dat ze mij helemaal geen informatie willen verstrekken en ook over de hoogte van de pensioen Communicatie met mijn ex-partner loopt vaak erg moeizaam vooral om het geld betreft. Hoe kan ik mijn pensioendeel waar ik recht op heb opeisen zonder trammelant en hoe moet ik weten de hoogte van mijn deel is.?? Ik heb al genoeg van die conflicten en wil ik dit keer een vreedzame oplossing omtrent dit probleem. Ik wil geen juridisch gevecht weer meemaken dus hoop ik dat iemand mij advies kan geven hoe ik deze zaak verder kan afhandelen. Alvast bedankt.
Lydie