Pensioendeel bij echtscheiding

• Peter Jung

Lydie,

Voordat ik een poging waag om een indicatieberekening te maken wil ik graag weten wat ze bedoelen met een vervangende waarde van € 107.37,41. Er lijkt een cijfer te missen. Als ik één cijfer toevoeg zit ik hooguit op een waarde van het ouderdomspensioen op pensioendatum 65 en niet op 60.

De waarde van het weduwenpensioen klopt helemaal niet. Kan dus niet de afkoopwaarde zijn.

Wordt er in de brief nog aangegeven wat ze bedoelen met “vervangende waarde”?

Als ik de berekening maak, dan dient de uitkomst nog geindexeerd te worden van jaar tot jaar tot heden. De jaarlijkse indexering vanaf het moment van scheiden tot heden dient dan biij Stichting Pensioenfonds Philips opgevraagd te worden.

Wil ik wel doen, maar kan je ook zelf. Ik hoor wel.

Overigens lijkt het me handig om de mails naar mijn rechtstreekse emailadres te sturen. Niemand heeft wat te maken met deze cijfers.

Met vriendelijke groet,

Peter

• Peter Jung

Heer Toes,

Zaak is inmiddels volledig naar tevredenheid van Lydie opgelost. Ze bleek te beschikken over de brief van het Pensioenfonds waar naast de hoogte van het Bijzonder Partnerpensioen ook de berekening van het Boon van Loon vermeld stond. Aan Pensioenfonds de indexeringen opgevraagd vanaf datum scheiding tot heden.

Aan haar aangegeven dat volgens de Wet Nijpels Groenman, wijziging PSW per 1 januari 1992, ook het Boon van Loon pensioen geindexeerd wordt.

Vraag me overigens af hoeveel exen van Boon van Loners ervan op de hoogte zijn, dat ze recht hebben op indexering van de aanspraken mits de gepensioneerden in de betrokken pensioenregeling recht hebben op indexering.

Met vriendelijke groet,

Peter

• Henk Bakker

Peter Jung profileert zichzelf als pensioenkenner. Ik heb zéér slechte ervaringen met deze man! Hij stelt b.v. bij eenvoudige vragen gratis advies te geven, vervolgens zegt hij drie uur bezig te zijn geweest om mijn geval te bekijken, stuurt me een nota zonder vooraf overleg, geeft een totaal verkeerd advies, en geeft twee dagen later aan er tussen neus en lippen naar gekeken te hebben. Bij deze wil ik waarschuwen voor deze man! Kijk dus uit! Een gewaarschuwd mens telt voor twee!