Ik heb in mijn arbeidscontract volgende regeling opgenomen staan:
Ten gunste van de werknemer zal door de werkgever een individuele Pensioenregeling afgesloten worden. De regeling zal naast een Oudejaar Pensioendekking ook een Nabestaande Pensioen en een Uitkering bij Arbeidsongeschiktheid omvatten.
De nominale jaarpremie van ca. € 5.100,00 voor de totale regeling zal tot een bedrag van € 3.500,00 door de werkgever worden gedragen waarbij het restbedrag, conform het wettelijke kader voor dergelijke Pensioenregelingen, door de werknemer wordt gedragen.
Nu is het zo dat ik twee jaar bij deze firma werk en er nog niets afgesloten is (dus een 10.000 euro in een potje heb) en ik een hoogoplend geschil heb met mijn werkgever.
Vandaar dat ik graag zaken vastgelegd wil hebben. Ik heb er echter weinig behoefte aan via een pensioenuitvoerder iets af te sluiten waarbij meerderdeel van de kosten op de eerste paar jaar komt te liggen, en ik dus de inhoud van mijn potje zie verdampen.
Zijn er mogelijkheden om binnen de wettelijke regels dus iets goeds af te sluiten tegen geringe kosten. Ik zelf dacht om lijfrentepolissen te kopen voor dit jaar en afgelopen jaar (na berekenen van reserveringsruimte en jaarruimte is dit mogelijk)