Ik heb 23 jaar via metalectro pensioen opgebouwd ik was toen 55 j.. In 2004 kreeg ik i.v.m. reorganisatie ontslag.
Ondanks veel sollicitatie`s heb ik tot midden 2007 moeten wachten op ander werk.
Tijdens de periode in de ww is de pensioen opbouw via fvp vervolgd.De andere aanspraken heb ik omdat de mogelijkheid er was vrijwillig voortgezet dus zelf betaald.
In 2007 lukte het eindelijk om weer aan de slag te gaan in de metaal ik had zelfs verschillende mogelijkheden, ook het werk was gelijk aan wat ik altijd gedaan had. Alleen was de werkgever aangesloten bij de pensioen kleinmetaal.
Ik heb toen via de consulenten van grootmetaal en kleinmetaal, klanten informatie geinformeerd wat de consequentie is.
Van beide kanten is gezegd dat alle anspraken zo blijven en ook in de brochure`s die opgestuurd werden heb ik niet kunnen opmaken dat er voor mij iets veranderd.
Na 4 maanden kwam ik er achter dat mijn aanspraak op vervroegd pensioen die ik bij de metalectro had niet word overgenomen.
Reden ik heb te lang in de ww gezeten.Dit is mij voor die tijd niet gezegd.
Bij navraag kreeg ik als antwoord dat die toezeggingen dat er voor mij niets veranderd bij de overgang niet hard kan maken.
Mijn geval licht nu bij de ombusman pensioen en de cnv is er mee bezig maar het ziet er somber uit.
Dit jaar stopt vanwege de recessie mijn werk ik ben dan bijna 61.Dat betekent waarschijnlijk dat er tot mijn 65 jaar niets is.
Geen werk en geen vervroegd pensioen.
Graag zou ik willen weten of er iemand is met dezelfde ervaring en of ik nog verder stappen kan ondernemen.