Goedemiddag,
Ik ben 1 december 2008 bij mijn nieuwe werkgever gestart. Na indiensttreding had ik t/m 1 januari 2009 de tijd om de volgende keuze te maken: 1) deelnemen via een tussenpersoon aan een pensioenplan obv beschikbaar premie ondergebracht bij een verzekeraar of 2) de door de werkgever beschikbaar gestelde premie van Eur, 400,- per maand bruto maandelijks met het salaris uitbetaald krijgen om naar eigen inzicht al dan niet in een eigen pensioenvoorziening te steken. Ik heb er toen (helaas) voor gekozen om deel te nemen aan het pensioenplan. Laatst kwam ik er, na het eens een keer goed doorlezen van alle papieren, achter dat er een behoorlijk deel aan provisie en kosten aan de strijkstok van zowel de tussenpersoon als de verzekeraar blijft kleven. Dus belde ik vandaag de tussenpersoon en de verzekeraar op om mijn deelname aan het pensioenplan te staken. Toen hoorde ik van beiden plotseling dat dit niet mogelijk was omdat dit volgens het in de nieuwe pensioenwet van 1 jan 2007 opgenomen gelijkheidsbeginsel wettelijk niet mogelijk zou zijn! Men gaf daarbij aan de dat keuze voor deelname die de werkgever biedt eigenlijk ook niet meer mag, iets waar de tussenpersoon toen overigens met geen woord over sprak! Kan dit zomaar en zit ik nu inderdaad mijn gehele dienstverband aan dit pensioenplan vast of zijn er wel mogelijkheden om deelname te beeindigen? (In de algemene voorwaarden staat niets vermeld over beeindigingsmogelijkheden). Bedankt!