Hallo
Ik wil als 46 jarige in het buitenland gaan wonen. Waar heb ik nu al recht op en waarop als ik 65 word? Ben getrouwd en heb 2 jonge kinderen.
Wie heeft goede raad?
Dat is nog eens een leuk bericht Fred. Een bericht waar ik stinkjaloers van wordt:-)
Wonen in het buitenland. En nog lekker weer en veel meer ruimte dan hier in dit koude kikkerland ook nog zeker?
Je vraagt welke rechten je precies hebt. Nu denk ik niet dat je bedoelt dat ik ga antwoorden dat je recht hebt op geluk en liefde en dat je recht hebt op eerlijke en oprechte mensen om je heen he?
Dus mijn vraag aan jou luidt Fred: wat bedoel je precies met jouw vraag? Gaat het over Aow en pensioen? En wat bedoel je met hetgeen waar je nu al recht op zou hebben?
Jouw vraag lijkt zo net als naar een hele grote snoepwinkel gaan en roepen ‘ik wil snoep’, maar da's een vraag die niet zo gemakkelijk is te beantwoorden als je weet dat er 386.000 verschillende snoepsoorten zijn die allemaal een verschillende werking hebben op je gezondheid, je gebit en vooral op je lijflijke omvang:-)
Edoch, dat had ik je niet hoeven vertellen he Fred?
Laat maar even horen kerl:-)
gr.
Erwin
Woeps, ik merk dat ik je beledigt heb Fred. En da's erg dom van me. Sorry daar voor. Ik had mezelf tevoren beter moeten beseffen wat ik schreef. Erg dom en volledig terecht dat je me nu zo op m'n nummer zet.
Mocht je nog op zoek zijn naar antwoorden op jouw vragen, dan stel ik voor dat ik je simpelweg verwijs naar de website van het ministerie van Economische zaken en werkgelegenheid:
Klik hier of copy paste de link in je browser: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13729&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391904&rubriek_id=391817&set_id=2372&doctype_id=6&link_id=27469
En wat pensioen betreft is het kortheidshalve hetzelfde. Datgene wat je hebt opgebouwd daarop blijf je recht behouden en komt tot uitkering zodra je de 65 jarige leeftijd bereikt. Of actuarieel herrekenen en dus het pensioen eerder in laten gaan, mogelijk is, zou ik in jouw schoenen staande even navragen bij jouw pensioenuitvoerder. Ik gok dat het kan.
Was ik nu meer to the point Fred?
Nogmaals excuses voor mijn dommigheid in mijn eerdere bericht. Ik had je veel serieuzer moeten nemen.
Gr.
erwin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?