Ik heb wat informatie kunnen vinden over het AGF pensioenfonds;
Premie percentage: 20%
Franchise: 15.158
Maximering: 32.481
Opbouw: 1,90%
19 uur p/w
parttimepercentage 47,50%
Ik ben bij de bepaling van het parttimepercentage ervan uitgegaan dat een reguliere week 40 werkuren kent. (19 uur van 40 = 47,5%) Het pensioenreglement specificeerd de bepaling van de deeltijdfactor niet specifiek, maar geeft aan dat dit een afgeleide is van het aantal “voltijd te werken uren”.. ik heb dus maar voor het gemak 40 uur aangehouden.
Bij het overzicht wordt geen specificatie aangegeven welk deel van de 20% premie in rekening mag worden gebracht bij de werkgever, en welk deel bij de werknemer. De toegestane premie verdeling staat als het goed is vermeld in uw CAO, ik heb hier geen online kopie van kunnen vinden.
pensioengevendloon = 12 maal het vaste maandsalaris of 13 maal vierweken salaris verhoogd met de vakantietoeslag, en evt. de ploegentoeslag.
Fulltime maand salaris € 2.000,00
parttimepercentage 47,50%
Pensioengevend jaarloon fulltime € 24.000,00
Franchise € 15.158,00
Pensioengrondslag inc. Parttime € 4.199,95 (Pensioengevendloon -/- franchise) x 47,5%)
Pensioen aangroei jaarlijks € 79,80
Premie jaarlijks (wg+wn) € 839,99
Premie maandelijks (wg+wn) € 70,00
Als de verdeling van pensioen 50-50 is, zou dat betekenen dat u 10% over uw maandgrondslag zou moeten betalen aan pensioenpremie. Dit zou in bovenstaand voorbeeld
35 euro bruto aan pensioenpremie betekenen, op basis van een 19-urige werkweek.
Bovenstaand is uiteraard een berekening op basis van fictieve gegevens. Indien u een berekening wilt van de daadwerkelijke premie is het denk ik beter om dit via de mail te doen. Ik lees het wel al dit nodig is… Bovenstaande berekening is voor de pensioenopbouw van de reguliere middelloon regeling, ik heb geen weet van eventuele aanvullende premies die u zou moeten betalen…