Dank voor reactie. Ik zal proberen iets duidelijker te zijn. Mijn man wordt 65, en daar ik jonger ben kom ik in aanmerking voor een toeslag.
Ik werk wel een klein beetje, maar dat heeft geen gevolg voor de toeslag omdathet minderis dan 210 Euro
De “oprot”premie een gouden handdruk wil ik het niet noemen zal ongeveer 20.000 euro gaan bedragen.
Via google heb ik gezien dat voor een dermate kleinbedrag een Stamrecht B.V. geen zin heeft. Wel kom ik een stamrechtverzekering tegen, maar begrijp de werkwijze niet zo goed.
Eigenlijk wilden wij die 20.000 euro eventueel wel bijstorten, maar daar moet je ruimte voor hebben heb ik begrepen. Hoe je die ruimte schept, en /of wel aanwezig is, idaar heb ik ook geen idee van.
Daar het Ouderdomspensioen hoger is dan de AOW, is mij geadviseerd door een kennis, om bij het Ouderdomspensioen de Loonheffeing te laten toepassen.
In mijn beleving wordt dan alleen de loonheffing, en nog 6,9% voor iets anders van dat bedrag afgetrokken.Zou graag willen weten hoe hoog die loonheffinf dan is.
Wat betreft het downloaden van de Belasting, zolang er niet iets is in Jip en Janneke taal is dat voor mij te gecompliceerd. Maar wel dank voor het advies.
Ik dacht in mijn onnozelheid dat mijn vraag voor een kenner op dit bord zo te beantwoorden zou zijn, doch uit de reactie merk nik op dat ik hier te licht over gedacht heb, daar er kennelijk veel meer factoren een rol hierin spelen.
vr.gr. anna