Hallo hier een verhaal en probleem waar ik tegenaan gelopen ben en in het geheekl niet blij mee ben .
Ik werk vanaf m,n 16,e en vanaf 18 jaar 4 jaar in het leger en daarna tot m,n 50,e in het transport gewerkt.nooit zonder werk geweest of ww aow of wat dan ook .
Op m,n 50,ste kreeg ik de kans om over te stappen naar een woningstichting als sociaal huismeester,wat gezien het toch wel zware chauffeursvak en een aantal operatie,s als geroepen kwam,maar goed ook werd mij gezegd om pensioenoverdracht te doen naar toen cordaris volgens mij nu SPW.toen was het nog zo dat je moest wachten of de SPW pensioenfonds je overdracht accepteerde,na m,n aanstelling werd mij na een maand of 2a3 verteld door de p en o man dat alles in orde was en met de overdracht alles in orde was .
Dus geen haar op m,n hoofd die daar aan twijfelde,ook kreeg ik regelmatig podt over vut regelijng enz enz maar aangezien ik van 1949 ben had dat allemaal niks voor mij te betekenen want ik bleeef in de oude regeling en er veranderde voor mij niets. Nou zijn er nog een aan tal mensen binnen het bedrijf die ook van 1949 zijn en we kregen in april van dit jaar een uitnodiging van het SPW een uitnodiging om naar een bijeenkomst te gaan waar ook nog 10 andere medewerkers van de gehele woningstichting zouden zijn om te horen wat en hoe als je met prepensioen kunt of wil gebruik maken van de regeling.Dus ernaar toe geluisterd naar alles en we kregen ieder een uitdraai van het SPW met gegevens en de cijfers wat je ging krijgen en de exacte datum te kunnen stoppen .Groot m,n verbazijng toen op mijn formulier stond 13 junie 2013
ik dacht eerst nog aan een fout maar al gauw genoeg veranderde dat in een grote teleurstelling.
Maar goed de man van SPW begreep het eerst ook niet maar er was een man van de woningcorporatie waar ik werk aanwezig en die vroeg mij wanneer ik begonnen was bij de corporatie en toen zei hij dat er in 1997 een aanpassing of veandering had plaatsgevonden in de corporatiewereld (dus 2en een half jaar voor ik er begon )en daardoor een achterstand in m,n pensioen opbouw,nou ik vraag waarom ben ik daar toen niet van in kennis gesteld,ja wist hij natuurlijk niet.maar ik was behoorlijk van m,n stuk,je denkt dat kan toch niet ,maar goed op ons kantoor bij m,n leiding gevende adminestratie directuer iedereen erop aangesproken maar 0 niemand die iets voor je kan doen schijnbaar wel word je gevraagd of je rechtsbij stand hebt en daardan maar gebruik van moet maken.dus heb ik gedaan Arag rechtsbijstand ingeschakeld en die kwamen na verloop van tijd ook met jammer en met de uitspraak de woningstichting is niet verplicht om je in te lichten over dit en zo zit ik nu met een onverteerbaar gevoel .
Dit betekend dat ik tot october 2013 moet werken om aanspraak te kunnen maken op prepensioen en een paar mnden later ben je er dan 65.toch te gek voor woorden .je leeft er toch stiekem naar toe ik dacht altijd ik zie wel of ik stop ik ben in al die jaren erg zuinig geweest met m,n vrije dagen en heb zo,n 6 mnde vrij bijelkaar gesprokkeld dus theoretisch had ik op m,n verjaardag 2010 kunnen stoppen als m,n vrije dagen op het laatst zou benutten,heeft iemand dit al meegemaakt is er een oplossing of is dit een fenomeen wat wel eens meer voorkomt ,ik ben benieuwd .
Met vriendelijke groet Leo