FLEX Pensioen PGGM

• Peter Jung

Hallo,

Is het FLEX pensioen van PGGM een premievrij overbruggingspensioen dat ingaat op 60-jarige leeftijd

en dan uitgekeerd wordt tot 65?

Of kan het ook iets anders zijn dan een overbruggingspensioen?

Peter

• Simon Kabelfoon

Volgens mij moet je hiermee een eind kunnen komen.

http://www.pfzw.nl/werkgevers/Pensioen_uitgelegd/Pensioenpakket/eerder_stoppen_met_werken/sub/FLEX-Pensioen.asp

• Jan Zwiers (Buro Zwiers)

Beste Peter,

Volgens mij is het een prepensioenregeling met voorwaardelijk elementen uit de tijd van de VUT regelingen. Voor de zekerheid zou ik het pensioenreglement en statuten downloaden van de site. De overgangsmaatregelen uit 1999 (VUT vervanging) en 2006 (Wet VPL) zijn vaak gecompliceerd.

Ik hoop dat je hier verder mee komt, anders moet je aangeven wat precies de achtergrond is van je vraag.

Met vriendelijke groet,

Jan Zwiers.

• Peter Jung

Jan en Simon,

Bedankt. Voorlopig kan ik met jullie antwoorden weer verder.

Peter

• herman

Ik heb buiten mijn pensioen nog een prepensioen. nu is gebleken dat het in 1keer kan worden uitbetaalt mijn polisnummer is2300702547. dit is het nummer van Aegon in 2005. nu is het na AON gegaan maar ik ga er van uit dat het polisnummer nog het zelfde is wilt U er voor zorgen dat ik de aanvraagformulier ontvang voor uitbetaling. het restpensieon wat nu wordt opgebouwd kan naar het ouderdomspensioen

herman.

• wilma van de craats

Beste Ls.

Mijn vraag is of ik ook nu al gebruik kan maken van mijn flexpension ik wil namelijk minder gaan werken.

En wat zijn de gevolgen voor mijn opbouw van mijn pensioen.

Vriendelijke Groet.

wilma van de craats