Geachte deskundigen,
Enige tijd geleden stuurde ik jullie het onderstaande bericht, en ik heb daar veel bruikbare reacties op gehad. Mede namens mijn kinderen wil ik jullie dan ook hartelijk bedanken.
Het goede nieuws voor ons is dat we nu een voorstel hebben om mij zo lang ik leef een pensioen uit te keren. NN blijft spreken over een uitkering wegens coulance, maar dat zal wel zijn i.v.m. aansprakelijkheid of zo. Het laatste gesprek was wel heel raar. Vanuit de werkgever van wijlen mijn man zat er de algemeen directeur en een advocaat, de tussenpersoon en zijn advocaat, en twee mensen van NN.
Na de koffie met cake (sorry, een bittere opmerking, maar ik ben ook maar een mens), ging het in een keer over ‘dit dossier’, ‘die vrouw’, alsof ik er zelf niet eens bij zat! Ik kreeg de indruk dat het met name om het schuiven met de aansprakelijkheid ging tussen NN en de tussenpersoon. Er werd me meerdere malen gevraagd of ik een bepaald formulier had gezien, en of ik nog wist wat daar mee gebeurd was. Had mijn man dat getekend, had ik het getekend, was het naar het bedrijf gestuurd, of afgegeven, dat soort dingen. Daar heb ik maar gewoon zo eerlijk mogelijk antwoord op gegeven. Vandaag kreeg ik een hele dikke brief, met het voorstel van NN; ze gaan uitkeren (ik krijg a.s. donderdag eerst een voorschot omdat er papieren ontbreken in hun administratie), en hebben me hun excuses aangeboden voor de hele gang van zaken.
Met de bank heb ik een afspraak kunnen maken over de niet betaalde rente. Ik hoop dat nu zo snel mogelijk in te lossen, want zij hebben natuurlijk ook gewoon recht op hun geld. Gelukkig waren ze bereid om me niet direct een deurwaarder op mijn dak te sturen.
Ik wilde jullie dit laten weten, omdat ik veel aan jullie informatie heb gehad, en omdat ik vind dat je het ook wel mag melden als een verzekeringsmaatschappij en de bank het toch netjes oplost (zo voel ik het tenminste).
Met vriendelijke groeten en heel veel dank,
Claudia
=====================================================================
Geheel onverwacht is mijn man in juli overleden. Ik ben 43 jaar, en heb twee kinderen van 8 en 11.
Mijn man werkte sinds 1 januari bij een bedrijf wat niet onder de CAO valt. Maar in zijn arbeidscontract staat dat hij in een pensioenregeling zou gaan. Ik heb van een collega van mijn man een kopie van het reglement (Nationale Nederlanden Bedrijfspensioen). Ze zijn echter vergeten hem aan te melden, en nu weigert Nationale Nederlanden mijn weduwenpensioen uit te betalen. Idem voor het wezenpensioen voor mijn kinderen. Van zijn vorige werkgever krijg ik ook niks, want ze zeggen dat daar het weduwenpensioen op risico was verzekerd tot 30 september 2008 (datum ontslag).
Het gaat voor mij over veel geld. Ik heb wat zitten rekenen, en ik zou volgens mij recht hebben op ongeveer 2.800 euro per maand. Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering, en kan geen advocaat betalen. Wat moet ik doen? Ik heb deze maand de hypotheek nog kunnen betalen, maar vrees dat me dat komende maand niet gaat lukken. Ik ben echt ten einde raad, dus alle hulp en advies is welkom.
Alvast bedankt voor jullie tijd en advies,
Claudia