begin NIET gemeld bij ABP

• Ramon

HOE ZIT DAT ? Mijn werkgever (Bijzonder Onderwijs) heeft mijn beginperiode van 15 feb 1994 tot 14 nov 1994 niet gemeld bij de ABP.De periode erna WEL Toen was ik 47 jr

Graag informatie hierover.

Mvg.,Ramon

• E.Toes

Hallo Ramon,

De mogelijkheid bestaat dat uw werkgever (en het ABP) toentertijd een wachtperiode hanteerde. Een wachtperiode houdt in dat een werknemer pas pensioen gaat opbouwen waarneer hij of zij bijvoorbeeld door zijn of haar proefperiode bij de werkgever heen is. Er zit precies 9 maanden tussen uw datum indienst en datum aanmelding bij het fonds. het is mogelijk dat er dus een wachtperiode van 9 maanden gehanteerd is. Ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen aangezien ik niet genoeg informatie daarvoor heb.

• Ramon

Hallo Toes,

Bedankt voor je informatie.

Maar is/was er i/d jaren 90 vaste overheidsregel? Kan er iets ‘gedaan’ worden om die periode alsnog mee te laten tell?

Mvg.,Ramon

• E.Toes

Hallo Ramon,

In eerst instantie niet. U heeft er immers ook niet voor betaald..

Wellicht kunt u proberen om op een andere manier bij te sparen, bijvoorbeeld via bancaire sparen of een lijfrente.

• Ramon

Hallo Toes,

Bedankt voor deze informatie.Ik denk deze 9 maanden door te werken. Ik werk met plezier, er is goede verstandhouding met collega's.

mvg.,Ramon

• Pieter

Hoi Ramon,

Normaal gesproken kun je bij ABP wel diensttijd laten registreren die niet pensioengevend is. Je krijgt hier dan later logischer wijs geen pensioen uit. Maar de tijd telt wel mee voor regelingen die van diensttijd uitgaan, bijvoorbeeld FPU. Je zou navraag kunenn doen bij ABP hierover.

Groeten,

Pieter