Beste allen,
Ik zit met het volgende:
Ik werk ruim 5 jaar bij dezelfde werkgever waar ik ook mijn pensioen opbouw. Het bedrag wat ik per maand aan pensioen spaar is gelijk aan het bedrag wat mijn werkgever extra in mijn potje stopt.
Op dit moment heb ik geen partner noch kinderen.
Mijn pensioen bij overlijden gaat dan naar mijn werkgever. De tussenpersoon die de pensioenen regelt gaf aan dat mijn pensioen inderdaad naar mijn werkgever gaat indien ik kom te overlijden en dat mijn werkgever zelf mag bepalen of hij wel of niet een deel van mijn pensioen uitkeert aan mijn ouders, zus, of broer.
Omdat ik dit erg raar vind (dat is eenmaal het systeem) en vind dat mijn pensioen wat ik jarenlang netjes betaald heb naar mijn familie moet gaan, ben ik een gesprek aangegaan met onze personeelsadviseur. ZiIj zou het nakijken.
Vandaag kwam zij met het resultaat. Het zou kunnen dat er afspraken op papier gemaakt worden, echter dien ik op te draaien voor de kosten (advocaatkosten en dergelijke).
Maaaar, ik moest nog even wachten daar er 1 aandeelhouder niet aanwezig is, die moest nog instemmen of het bedrijf dit wel wil. Want….voor de 1 geldt ook voor de andere. En het is maar de vraag of het bedrijf dit wel wil.
Ik vroeg mij af of dit allemaal wel klopt wat de pesoneelsadviseur mij verteld. Wie heeft hier ervaring in/mee? Wat moet ik doen als ik toch mijn pensioen wil laten uitkeren aan mijn ouders/zus/broer indien ik kom te overlijden zolang ik geen partner en kinderen heb?
Ik hoop op uw reacties.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Yara Lin