flexpensioen met 58 en daarna freelance werken

• marieke

Ik ben bijna 58 en overweeg om dit najaar met flexpensioen (bij PGGM) te gaan. Mijn idee was om dan door allerlei klussen via uitzendbureau's en dergelijke mijn flexpensioen aan te vullen. Nu heb ik gehoord dat je een intentieverklaring moet ondertekenen dat je niet meer gaat werken. Klopt dat echt? En wat is daar dan de reden achter?

En geldt het ook voor freelance en uitzendwerk?

ben benieuwd naar het antwoord!

Marieke

• E.Toes

Hallo Marieke,

De intentieverklaring is benodigd om enigzins te waarborgen dat het uitgekeerde pensioen niet inkomensaanvullend, maar inkomensvervangend wordt. Dit is in de kern het doel van pensioen. Dit valt ook, welliswaar enigzins summier, na te lezen in de brochure van PGGM onder dit adres:

http://www.pfzw.nl/Images/10-3273%20Flex%20pensioen%20wilt%20u%20eerder%20(09-2703)_tcm20-156407.pdf

Of bepaalde werkzaamheden buiten de intentieverklaring vallen kan ik niet zo zeggen (kan het pensioenreglement niet vinden op internet..). Wellicht verstandig om te bellen met Zorg en Welzijn op het nummer van hun helpdesk: (030) 277 33 11

• marieke

dankjewel, dat verduidelijkt het al wel wat meer. ik zal ook de helpdesk bellen.

• AAC Reuters van der werf

Ik heb een vraag over mijn pensioen.Mijn Klantnummer is 481202037

Mijn pensioen word volgend jaar stopgezet.

maar mijn vraag is krijg ik nog wat pensioen per maand zo ja kan U mij dan schrijven of mailen wat ik dan in de maand ontvangt

Mevrouw A.A.C.Reuters van der Werf

Catiri 3.R ARUBA

Oranjestad Aruba