AOW/Pensioenakkoord

• Bas

Is er iemand van onze experts die het akkoord als het mogelijk is. In alle eerlijkheid en het liefst in Jip en Janneke taal kunnen uitleggen ?.

Ik ben zeer benieuwd wat voor werknemers de voor maar zeker ook de nadelen zijn.

Helaas zie ik zowel bij bonden als bij de Star weer veel schimmig taalgebruik.

bijvoorbaat dank

• Potter

Google eens op AOW akkoord. Op de website van de NOS staat volgens mij een zeer goede samenvatting van het akkoord

• bas

Dank Potter,

Ik heb de laatste dagen uiteraard elke letter gelezen en elk programma gezien.

Maar als ik van de STVDA het officiële document zie.( met bijlage 15 pagina's ) En dan mijns inziens de verschillende uitleg van bonden en of werkgevers. Bekruipt me altijd een unheimlich gevoel. Ik snap dat er iets moest gebeuren. En ook dat dit de ultieme versie nog niet is. Omdat er schijnbaar een referendum komt en de nieuwe regering zich er straks nog over gaat buigen.Dus om maar een voorbeeld uit de berichten te noemen.Ga ik volgens u te kort door de bocht als ik zeg dat eerder proberen te stoppen met werken straks afstempelen ( je krijgt dan minder pensioen ) van je pensioen betekent? En als u die mening ook bent toegedaan vindt u het dan niet jammer dat dit niet gewoon eerlijk verteld wordt ? Dit bedoel ik dan met schimmig taalgebruik. Korting hier en bijtelling daar. trucjes uithalen met de AOW om toch weer het pensioen op te krikken.

Ik weet zeker dat Jan met de pet hier weinig van begrijpt.En dit terwijl iedereen de mond vol heeft over duidelijke en heldere pensioeninformatie.

vriendelijke groet

• Potter

Wat ik vind is niet belangrijk. En het is ook geen inhoudelijke vraag over pensioenen, maar een politieke. Daar telt op woensdag mijn stem net zoveel mee als die van u.

En dan tellen zuivere theoretische redeneringen niet, maar hele andere zaken. Dit forum is volgens mij niet bedoeld voor dat soort gedachten, dus ik zal daar ook geen balletje over op gooien.

• bas

Dank voor uw reactie,

Waar volgens u in mijn verhaal politiek om de hoek komt kijken snap ik even niet.Want mijn enige intentie is de AOW/pensioeninformatie helder te krijgen voor elk niveau van LBO tot universitair ( maar die groep zullen het waarschijnlijk niet zo hard nodig hebben )

ik weet genoeg nogmaals dank.

groet