pensioen fonds

• wiandra

als schoonmaakster pensioen op gebouwd als ambtenaar bij abp 1978 tot 2010 ben nu 65 jaar

voorheen als schoonmaakster glazenwasbedrijf bedrijf tevens failiet was aangesloten bij detam. staat dat buiten abp?

als schoonmaakster gewerkt bij gom 70 jaren denk ik ook aangesloten bij detam.

ik had alleen bewijzen van dat ik bij abp stond ingeschreven wat of kan ik doen?

• E.Toes

Hallo Wiandra,

Detam staat inderdaad buiten ABP. U viel op dat moment onder het BPF schoonmaak,- en glazenwassersbedrijf. Echter, in de 70er jaren was er discriminatie ten opzichte van parttimers. Iedereen die minder dan 32 uur werkte bouwde geen pensioen op. De kans is dus groot dat u nooit pensioen heeft opgebouwd bij het schoonmaak pensioenfonds.

Cordares voert op dit moment de uitvoering van het schoonmaakpensioenfonds. Voordat u contact opneemt met hen dient u echter wel bewijzen te hebben dat u pensioen heeft opgebouwd, dit kan door middel van bijvoorbeeld een UPO, salarisstrook waaruit inhouding van pensioenpremie blijkt, op een brief van het toenmalige Detam waaruit blijkt dat u aangesloten bent geweest.

De website voor de schoonmaak is www.pensioenschoonmaak.nl