Werkgever heeft geen pensioenregeling

• Didier

Hallo,

mijn werkgever heeft geen pensioenregeling en die moet ik dus zelf gaan regelen. Nu heb ik gezien dat ik kan gaan banksparen. Zijn er alternatieven die interessant zijn?

Kan ik na een paar jaar zonder probleem stoppen met banksparen als ik een andere baan krijg MET een pensioenregeling?

Ik heb circa 12 jaar pensioen opgebouwd maar die kan ik laten staan.

Volgens mij is het best interessant om het zelf te regelen en mijn werkgever geeft me wel een bijdrage van circa 250 euro per maand bruto om in te leggen. Als ik er zelf nog 250 bij doe kan ik 500 euro zonder probleem inleggen per maand.

Wie heeft er goede tips?

Vrgr,

Didier

• andries van akelijen

Beste Didier

Er zijn inderdaad nog voldoende andere mogelijkheden te bedenken.

Om echter te kunnen zeggen wat het beste aansluit op uw persoonlijk situatie is het beter een orienterend informatie gesprek te houden.

Uit uw post kan ik echter niet halen uit welke regio u komt cq woonachtig bent.

Ik ben zelf werkzaam bij een assurantiekantoor in delft. Wij kunnen u ontvangen op zowel kantoor als bij u zelf thuis.

graag verzoek ik u dan ook bij interesse een mailtje te sturen via andries@friskes.nl of te bellen op 015-2158181 u krijgt dan onze receptioniste zij kan u doorverbinden met mij (vragen naar Andries van Akelijen)

ik hoop graag van u te horen.

met vriendelijke groet,

Andries van Akelijen

Paul Friskes Assurantien.

• Norbert van Nieuwenhoven

Beste Didier,

laten we eerst eens kijken wat je werkgever precies (en dus letterlijk) je heeft toegezegd. Waar staat dat je geen pensioen krijgt, nog meer, waar staat dat je een bijdrage van 250,- e krijgt. In je arbeidsovereenkomst? Pensioen is nl een recht vanuit je arbeidsvoorwaarden. Is dat recht er duidelijk niet, dan moet dat er ook staan. Dan is het wellicht zeer verstandig om uit te laten zoeken, of je niet onder een of andere CAO zou moeten vallen. Wat doet je bedrijf precies, en wat die jij precies. Daar moet nl het eerst gezocht worden. Vervolgens is het van belang de voor en nadelen van een pensioen of een andere vorm van sparen voor je oudedag te bekijken. Pensioen en banksparen is absoluut niet hetzelfde. Het eerste gaat via je baas, het tweede is een vorm van lijfrente en dien je geheel buiten je baas om zelf te regelen.

Kortom, ik kan nu al een heleboel vragen stellen, om jou het belang van een goed advies te laten inzien. Pensioen is immers een arbeidsrecht en niet zomaar een potje voor later. Zoek dat eens gefundeerd na en laat je niet wijs maken door allerlei verzekeringsadviseurs. Een onafhankelijke pensioencosultant kost misschien wel wat, maar dan krijg je wat!

Je mag naar me reageren.

Veel succes,

Norbert van Nieuwenhoven RPC

• Ed

Kut met peren

• Simon Kabelfoon

Norbert,

toegegeven, de posting van Andries hoort hier zo niet thuis (op een forum wordt je niet geacht jezelf actief aan te bieden).

Maar de kwalificatie van laat je niets wijs maken door “allerlei verzekeringsadviseurs” lijkt me toch op zijn minst ongepast.

Ik ken er talloze, die zich makkelijk kunnen meten met de kennis en vaardigheden van “allerlei” zichzelf pensioenconsultants noemende adviseurs.

Kortom graag een beetje respect voor elkaar OK?

• Potter

Toch wel triest om te zien dat men gelijk vervalt in het aanbieden van diensten. Volgens mij vroeg Didier om advies. OK, ik ken Didier ook niet, maar om hem gelijk op kantoor te vragen? Volgens mij was dat de bedoeling niet helemaal/helemaal niet.

Voor de a-b-c-tjes had hij best wel wat verder kunnen lezen op dit forum. Toegegeven. Maar om gelijk te gaan hoereren met je kantoor en zo? Tsk tsk.

Potter

• Erik

Potter Schreef:

——————————————————-

> Toch wel triest om te zien dat men gelijk vervalt

> in het aanbieden van diensten. Volgens mij vroeg

> Didier om advies. OK, ik ken Didier ook niet, maar

> om hem gelijk op kantoor te vragen? Volgens mij

> was dat de bedoeling niet helemaal/helemaal niet.

>

> Voor de a-b-c-tjes had hij best wel wat verder

> kunnen lezen op dit forum. Toegegeven. Maar om

> gelijk te gaan hoereren met je kantoor en zo? Tsk

> tsk.

>

> Potter

?