pensioen

• Hendriks

Iedereen praat op dit moment over pensioenen die niet meer betaalbaar zijn omdat we langer leven. Lijkt me geen probleem. Kijk om je heen en je ziet het bestedingspatroon van ouderen. Hun uitgaven nemen drastisch af als ze ouder worden. Mijn voorstel zou zijn om de pensioenen de eerste 10 jaar na pensionering op 100% te houden en daarna jaarlijks met 5 % te verminderen. Hoe hoger de leeftijd des te minder de behoeften. Kort na pensionering sta je hopelijk nog vol in het leven maar als je tegen de 80 loopt wordt dit snel minder. Dit lijkt me beter dan vanaf het begin korten.

• h.s.

Hendriks,

Het bestedingspatroon van ouderen nemen niet drastisch af naarmate ze ouder worden.

Hoe hoger de leeftijd des te minder behoefte is nonsens. Ook zij hebben te maken met de huurverhogingingen,

ziektekosten, nieuwe dingen kopen, etc. Ook als je 80 jaar bent kan je nog vol in het leven staan hoor en iedere cent is dan ook meegenomen ook op deze oudere leeftijd. Hoe komt men op deze gedachten?.

AOW als je 65 bent is net om je hoofd boven water te houden. En als je hier nog een pensioentje bij hebt, is het ietsje beter met het vakantiegeld.

De regering bepaald alles als je ouder wordt door te korten op alles, zodat je gedwongen wordt om je bestedingspatroon te veranderen, omdat deze boeven uit Den Haag het begrotings tekort via de ouderen willen terug halen, kijk maar naar de toeslagen wet, eerst in 2015 nu al in 2011 de groep aanpakken die boven de 20.000 euro,s zit te korten op partnerpensioen etc.

Nee, ook deze ouderen moeten er in de toekomst niet op achteruit gaan, vind u ook niet leuk als u van uw oudedag wil gaan genieten en denkt dit te kunnen gaan doen maar u krijgt minder geld dan.

• h.s.

Noot: Hendriks,

Bekijk eens wat u nodig heeft als u in een verzorgings huis voorgoed moet worden opgenomen(zorg met verblijf).

Aan kleding etc.Eigen kosten.

Ga er eens kijken en steek uw licht daar eens op.

Dan zult u dit nooit meer schrijven.