toeslag

• h.s.

AOW,

Partner nog geen 65 jaar dan krijgt u hier bovenop uw AOW een toeslag. Inkomsten uit arbeid van uw partner worden van deze toeslag afgetrokken. Maar niet elke euro die uw partner verdient gaat van de toeslag af.

De eerste 212,40 euro van de bruto maandinkomsten van uw partner worden niet van de toeslag afgetrokken.

Inkomsten boven dat bedrag gaan voor tweederde van de toeslag af.

Verdient uw partner meer dan 1.264,64 bruto per maand, dan krijgt u GEEN toeslag MEER

Heeft uw partner een vervroegd pensioen of een UITKERING?.

Deze inkomsten gaan volledig van de toeslag af. Ontvangt uw

partner meer dan 701,49 bruto per maand(aan uitkering) , dan krijgt u ook geen toeslag.

• Simon Kabelfoon

… en de vraag is??

• h.s.

Hier staat geen vraag maar een mededeling hoe en wat te doen als men een toeslag krijgt.

Ook de svb(sociale verzekeringsbank kan fouten in de toeslag berekening maken.

Zodat je later weer al het teveel aan toeslag kunt terug betalen.

• E.Toes

Uhmmm…. ok….

Dat is goed om te weten… zal ik maar zeggen.:S

Jammer dat u niet de 8% korting op de toeslag per 01-01-2011 vermeld heeft ;)

• h.s.

E.Toes,

Dit had ik wel vermeld, als hierover een beslissing door de kamer was genomen.

Voorlopig staat dit nog te bezien en staat nog niet als wet in de staats courant.

Het is een fase van een wetsontwerp. De tweede kamer is eerder gevoelig gebleken voor ingrepen in de AOW. De kans bestaat dat een en ander wordt aangepast. Besluitvorming vindt vermoedelijk plaats met het nieuwe kabinet.

Misschien gaat dit voorstel van Donner niet eens in in januari 2011.

Het nieuwe kabinet zal hierover gaan beslissen.

• W Peters

Hallo ik heb een vraag ik heb van mijn 16 tot 17 jaar in de tuinbouw gewerkt krijg ik daar nog pensioen van ik kan niks meer terug vinden hierover

groeten

W Peters

• Potter

Beste Peters,

Zie eerdere postings omtrent vergeten pensioen.

Potter