Pensioen inhouding stoppen en uitbetalen ??

• Erik

Is het nu niet mogelijk dat , in mijn geval die maar liefst 175 euro pensiopen premie die van mijn gewerkte salaris maandelijks wordt ingehouden….dat dit gestopt wordt en gewoon aan mij uitbetaald wordt bij mijn salaris elke maand ?

Stelling: Werkenden moeten ZELF kunnen beslissen hoe ze hun pensioenvoorziening opbouwen.

a.door banken en verzekeraars die hier hun gouden handdrukken mee betalen

b.door zelf die 175 euro maandelijks in een ouwe sok te stoppen.

Is dit nu echt zo ion realistisch ?

Misschien heb ik besloten om op mijn 67e straks te gaan zwerven oid….en wil ik NU profiteren van dat geld, dus van die 175 per maand.

Ergens klopt dit systeem van geen kanten ??

Nu verdwijnt het merendeel naar diezelfde mensen die ons in een kredietxcrisis hebben gegooid en waardoor diezelfde werkenden moeten gaan bezuinigen ????!!!!

• Peter Jung

Hallo Stitch,

Afhankelijk van het soort regeling waarin je meedoet kan je misschien afstand van

je pensioen doen. Let wel als je samenwoont of gehuwd bent en je wordt door een

één of andere idioot geschept en je partner blijft met 2 kleine kinderen achter,

dan is ze maar wat blij met elk extra inkomen.

En … je zal echt moeten sparen van je oude dag, want alleen rondkomen van je AOW,

als deze er nog is, als jij met pensioen gaat, valt niet mee.

In het algemeen kan jij nooit het rendement maken wat een verzekeraar wel kan maken.

Je hoeft niet te kiezen voor een beleggingsprodukt. Je kan ook kiezen voor vastrentende

produkten. 33 x 3% is ook bijna een verdubbeling.

• Erik

Bedankt Peter, voor je sympathieke antwoordt, ik ga er mee aan de slag !

(tu)