(on) opgebouwd pensioen laten uitbetalen en op een spaarrekening zetten

  • jimmysaywhoosa

    Nu ik van mijn pensioenfons ( banden en wielenbranch) te horen heb gekregen dan de dekkingsgraad is gedaald en ze in de toekomst verwachten te moeten korten op de uitbetaling en de hoogte van mijn pensioen heb ik een vraag.

    Wie weet wat het rendament word als ik mijn tot nu toe opgebouwde pensioen laat uitbetalen en op een langlopend deposito zet tegen 4.5% rente. Ook de maandelijkse inhouding op mijn bruto salaris voor mijn pensioensopbouw wil ik stoppen en laten uitbetalen. Dat kan ik dan maandelijks wegzetten op een spaarrekening voor pakweg zo`n 2.5 % rente.

    Welk rendament kan ik van mijn zelf opgebouwde pensioen verwachten als ik 67 word in 2038? ( ik moet nog 28 jaar )

    Een spaarrekening is nu eenmaal geen belegging.

  • Peter Jung

    Hallo Jimmy,

    Je kan dit wel vragen, maar het is geen optie.

    Pensioen is niet afkoopbaar.

    Peter

  • Simon Kabelfoon

    Maar wil je toch aan het rekenen slaan, kijk dan eens op www.berekenhet.nl staan heel aardige berekeningsmodules op.

  • Erik

    Peter Jung Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo Jimmy,

    >

    > Je kan dit wel vragen, maar het is geen optie.

    > Pensioen is niet afkoopbaar.

    >

    > Peter

    Je mag uberhaupt weinig met je eigen geld, als je dood gaat gaat het ook naar grotere zakkenvullers ipv naar je echtgenoot/note.

    Of je moet daar weer extra iets voor geregeld hebben,dus extra betaald voor hebben.

    Ik vindt dat mensen zelf uit moeten maken in de toekomst of men uberhaupt een pensioen WIL, of dat men NU, van die ingehouden premie wil profiteren.

    Nu gaan er toch maar mensen mee aan de haal met jouw geld wat ingehouden wordt, en wat doen ze er mee ? De werkenden in een crisis gooien, en die werkenden/pensioenafdragers mogen het nog zelf oplossen ook die crisis……..wat een wereld.

  • Erik

    De grote jongens met het geld van u en ik willen deze geluiden liever niet horen…..ze beleggen er immers mee, met uw verdiende geld, waarin mag joost weten.

  • Peter Jung

    Joost weet het wel,

    Niet met elke pensioen regeling wordt belegd. Afhankelijk van het produkt kan er ook

    alleen premie gebruikt worden voor het aankopen van staatsleningen of het wordt gebruikt

    voor het verstrekken van hypotheken of noem maar op.

    Als deelnemer bepaal je zelf hoeveel risico je wil lopen. Als het goed gaat op de markt wil

    iedereen beleggen en mee profiteren. Als het een keer slecht gaat, dan ligt de schuld nooit

    bij jezelf, maar altijd bij die ander. Let wel, het zijn jouw eigen keuzes geweest.

    Je kan dus ook kiezen voor vastrentende produkten.

    Met vriendelijke groet,

  • Erik

    Ik wil niet deelnemen, het systeem werkt zo te zien niet, dus ik wil die 175 euro die elke maand wordt ingehouden gewoon uitbetaald krijgen bij mijn salaris elke maand, kan dat ? Het is ONS mijn eigen geld tenslotte.

  • Peter Jung

    Hallo Stitch,

    Neem contact op met je werkgever en/of verzekeraar en vraag of je afstand

    mag doen van je pensioen.

    Mocht je werkgever ook een deel in de premie bijdragen, dan bestaat de kans

    dat je dat deel ook kwijt bent.

    Peter

  • Potter

    Beste Peter,

    Met dit soort figuren is ieder woord verspilde moeite. Het doet me denken aan Teun.

    Einde zinvolle toevoeging aan deze discussie lijk me.

    Potter

  • Erik

    Wat bedoel je hier precies mee Potter, het is een serieuze vraag namelijk.