Hoe werkt dat met lijfrente?

• Johan

Binnenkort gaat mijn lijfrenteverzekering bij Nationale Nederlanden uitkeren. Het gaat niet om zo'n groot bedrag, maar toch. Nu zag ik op deze site http://www.pensioenkoers.nl/vergelijken/actuele-lijfrente-koersen/ dat NN helemaal niet het meest gunstige tarief heeft voor vrijvallende lijfrentes. Kan ik nu zomaar overstappen of moet ik dan toch een afkoopsom betalen.

• Simon Kabelfoon

U kunt met uw lijfrentekapitaal gaan “shoppen” (dus bij andere verzekeraars aan de slag gaan).

Overigens komt Nat. ned. er meestal WEL goed uit, wanneer het om “eigen geld” gaat, daarvoor hanteert men een ander (beter) tarief.

Wellicht kan een bancaire lijfrente ook nog een goed alternatief voor u zijn, maar dan zou er meer inhoudelijke informatie beschikbaar moeten zijn over de uitkerende polis en het doel dat u voor ogen heeft.

Neem anders contact op met uw tussenpersoon (NN-polissen lopen meestal via een tussenpersoon) om de alternatieven te laten uitzoeken.

• Simon Kabelfoon

Reactie verwijderd, had betrekking op een eerder bericht (wat inmiddels is verwijderd) waarin ronduit reclame werd gemaakt voor een site van de prikker zelf.

• E.Toes

Mmmm, snap hem niet helemaal… maar is Johan nu gewoon iemand die een website van Achmea wil promoten??

• Simon Kabelfoon

hahaha, neen, de reactie waar ik op reageerde is inmiddels door de webmaster verwijderd, dus dat laatste bericht van mij slaat nu nergens meer op:)

• Potter

Volgens mij werkt het zo dat Johan er beter van wordt.