Ter intro: als TS (een soort kvv) heb ik totaal 8 jaar als militair gediend bij de landmacht (1979 - 1989). Daarna ben ik bij een waterleidingbedrijf gaan werken waar het pensioen bij de ABP is onder gebracht. Inmiddels heeft de overheid het beheer pensioen van TS-ers bij de ABP onder gebracht.
Omdat er in het jaarlijkse pensioenoverzicht met geen woord gerept wordt over mijn militair verleden heb ik de ABP er nader over gevraagd. Het antwoord is (ik citeer) dat de militaire periode bij de ABP wel is geregistreerd, maar dat de registratie in mijn ABP geen invloed heeft op de berekening van mijn pensioenaanspraken.
Het kan toch niet zijn dat ik over een bepaalde periode pensioenpremie betaald heb en dat het vervolgens niets meer dan een registratie oplevert. Ik ga ervan uit dat ik ook over die periode voor het pensioen moet meetellen. Een voorbeeld: collega’s die ooit gevaren hebben krijgen naast hun pensioen van ABP een pensioen die ze ooit via hun reders aangegaan zijn.
Hoe zit het nu? Hoe krijg ik in de toekomst toch pensioen over mijn dienstperiode waar ik volgens mij toch recht op heb?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp. Alex.