mijn bedrijf gaat wisselen van pensioen fons,mag dit zomaar

• chmeijer@msn.com

Mijn bedrijf is een bouw bedrijf en heeft zich in december af gemeld bij BPF Bouw en wil zich gaan verzekeren bij een verzekeraar.

Heeft dit wel tegen mij gezegd als vaststaan feit.

Maar nu is het maart,wel is de premie van mijn loon af getrokken,maar nog geen nieuwe pensioen regeling .

Wel een brief van BPF bouw dat ik niet meer bij mijn werkgever werkt?.

hoe nu verder,ik moet nog 6 jaar tot mijn AOW.

Vriendelijke groeten Cees Meijer

• Peter Jung

Hallo Cees,

Een bedrijf mag uiteraard wisselen van verzekeraar. Alleen in deze situatie ben ik daar niet zo zeker van.

Als de werkzaamheden van jouw werkgever niet veranderd zijn kan jouw werkgever m.i. niet van

verzekeraar wisselen. Elke werknemer dient verplicht aangemeld te worden bij dit Bedrijfspensioenfonds.

Het lijkt er meer op dat jouw werkgever de premie niet meer kan opbrengen en je daarom uit dienst

gemeld heeft bij het Bedsrijfspensioenfonds.

Als ik jou was, zou ik aan de bel trekken.

Vrgrt,

Peter

• peter

Het bedrijf waar ik werk is ook van pensioenverzekeraar gewisseld waarbij de pensioenregeling gelijk blijft.

Mij lijkt dat als de pensioenregeling wijzigt dit een eenzijdige wijziging van de arbeidsvoorwaarden is, en dat is niet toegestaan.

• Peter Jung

Hallo Peter,

Je geeft aan dat de pensioenregeling gelijk blijft. Dan is er toch niks aan de hand?

Kennelijk zijn bij de nieuwe verzekeraar de premies lager.

Vrgrt,

Peter

• Jan

Mijn bedrijf wil naar een andere pensioen verzekeraar omdat het contract eindigt.

Kan iemand mij vertellen waar ik moet moet letten, en wat te doen met het reeds gespaarde pensioen bij de oude verzekeraar?