Ik ben in 1986 gescheiden, en mijn ex is op 2005 gepensioneerd en krijgt een pensioen via TNO
Pas in 2012 hoorde ik dat ik recht had op een pensioen uitkering ingevolge het van Loon arrest
Mijn pensioen wordt rechtstreeks aan hem uitbetaald, maar hij weigert tot nu toe dit pensioen aan mij uit te betalen.
Pas in januari 2012 kreeg ik een brief van TNO dat ik recht had op een pensioen en daarin werd mij verteld dat ik recht had op een bepaald bedrag per jaar.
Tijdens de scheidingsprocedure werd mij gezegd door mijn ex dat ik onmiddellijk de woning moest verlaten want ons huis werd verkocht.
Daaraan koppelde mijn ex het bericht aan dat hij voor mij een ander huis zal kopen en dat hij dit zal verrekenen met zijn pensioen
Gênant deel van dit verhaal is, dat ik nimmer in kennis werd gesteld over de financiële aspecten tijdens ons huwelijk, dus kort gezegd ik wist van niets.
Na de brief in 2012 die ik ontving van het pensioenfonds, kwam mijn ex op de proppen met een vereveningscontract
waarin stond dat hij de overwaarde van het verkochte huis had gebruikt voor de aankoop van het huis. dat was geheel nieuw voor mij, vooral dat hij geen toestemming had gevraagd om mijn deel
van de overwaarde hiervoor te gebruiken.en dat hij het geheel zou verevenen met EEN pensioen.
Hij vroeg mij deze verevening te ondertekenen, en helaas ik heb in feite van het geheel niets begrepen en ik heb , hoe stom dan ook,dit briefje ondertekent terwijl dit geantedateerd was.
Over dit geheel heb ik hem aangesproken, maar hij weigert mij uit te betalen
Kortom ik heb hem in 2013 een voorstel gedaan om zijn deel van de overwaarde kwijt te schelden, maar de betaling van het pensioen te starten op 1 mei 2013
Ook dit weigert hij
IK overweeg een deurwaarder in te zetten.,
.