In 1993 ben ik gescheiden en is in het convenant opgenomen dat de helft van het opgebouwde pensioen tot echtscheidingsdatum miv de pensioendatum(juni 2011) aan mijn ex uitgekeerd dient te worden.
In 1993 heeft mijn echtscheidingsadvocaat een opgave van het opgebouwde pensioen van mijn pensioenfonds ontvangen en de verdeling daarvan met een contante waarde voor mijn ex.
Er is door het pensioenfonds in 2011 een Boon Van Loon berekening gemaakt die ik heb laten verifieren door een pensioendeskundige waarna deze een berekening heeft gemaakt met als uitgangspunt de verstrekte gegevens van het pensioenfonds uit 1993.
Conclusie is dat de berekening uit 2011 van het Pensioenfonds significant hoger is dan de berekening van de pensioendeskundige
De advocaat van mijn ex sommeert mij onder dwang van een procedure het hoge maandelijkse bedrag te betalen en is niet bereid in te gaan op de berekening van de deskundige die het tevens vreemd en ongebruikelijk vindt dat het pensioenfonds een Boon van Loon berekening heeft gemaakt.
Wat kan ik nog doen?
Nog een derde berekening uit laten voeren of een controle van beide berekeningen en door wie?
Wie kan mij helpen?
mvg
Wim