Ik wil toch nog even wat kwijt inzake partnerpensioen. Heb na overlijden van mijn man al hier advies gevraagt, heb ook netjes antwoord gekregen, dus wil ik hier even kwijt hoe verder is verlopen.
Mijn man en ik waren drie maanden getrouwd toen hij overleed, wij woonden al wel 7 jaar samen, hadden daar ook bewijzen van.
Van zijn pensioenfonds kreeg ik te horen dat ik niet in aanmerking kwam voor partnerpensioen omdat we te kort waren getrouwd, ze noemen dat een sterfbedhuwelijk, (hoe kun je mensen kwetsen dacht ik bijmezelf).
Op allerlei manieren toch geprobeerd dat partnerpensioen te krijgen, helaas zelfs de ombudsman kan er niets aan doen, het is een regel wat het pensionefonds heeft gemaakt, basta.
Ik heb me erbij neergelegd (voor zover ik dat kan natuurlijk) maar heb er toch nog steeds een naar gevoel van, waar is al zijn betaalde premie? hij was verplicht verzekerd werd er gezegd, ja natuurlijk heb je keus dan????
Wel zijn ex vrouw krijgt partnerpensioen, waar hij al 8 jaar van gescheiden was.
Ik wilde dit even kwijt, het zal wel aan mij liggen maar hoe krom zitten sommige dingen in elkaar.
Verdrietige weduwe.