Ik ben Oscar, 54 jaar en sinds 2010 100% WAO

Volgens pensioenfonds geen recht op premievrije voortzetting, om reden dat in 2003 dat recht kwam te vervallen als gevolg van wao % van 15 -25 %. Snel daarna % weer omhoog bijgesteld, maar het recht op premievrije voortzetting niethersteld.

.Alleen onder druk van de destijds populaire herkeuring werd mijn percentage voor een zeer korte periode naar beneden bijgesteld.Historisch overzicht UWV laat e.e.a. ook duidelijk een in de tijd stijgend % zien zien

Pensioenfonds destijds was PHen C

Na reorganisatie andere werkgever en ook ander pensioenfonds, waardoor premievrije voortzetting weer van toepassing was,

Door een overname in 2009 kwam ik wederom in het pensioenfonds PHenC terecht. In februari 2009 getroffen door vier beroertes met als gevolg 100% WAO per juni 2010, waarna dit pensioenfonds zich beriep op de situatie uit 2003. Het gevolg is dat ik nu een gigantisch pensioengat opbouw, waar ik bovendien, mede ingegeven door mijn persoonlijke omstandigheden niet meer aan kan repareren.

De situatie is vrij ingewikkeld en rationeel weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen. Mijn gevoel zegt me echter dat dit niet zou moeten kunnen en dat er zken verborgen zijn, waar op ik me zou kunnen beroepen.

Weet iemand raad?

Vriendelijke groet en ik hoor het graag,

Oscar van Weelde