Ik ben 30 november 1981 gescheiden
. Er is een convenant opgemaakt dat het opgebouwde pensioen verdeeld moet worden en dat het pensioenfonds het bedrag van geconverteerd recht vaststelt en dat dit voor beide partijen bindend is.
Beide partijen hebben helaas 30 jaar terug niet stil gestaan om het geconverteerd recht te laten vaststellen.
Ondertussen is het pensioenfonds in diverse handen overgegaan. Pensioenfonds bericht dan ook dat het geconverteerd recht niet meer is vast te stellen. Er zijn geen gegevens meer beschikbaar van 30 jaar terug en ook niet te achterhalen.
Ook zijn er geen gegevens meer van eventuele vroegere indexaties.
Ik heb na de echtscheiding nog een aantal jaren pensioenpremie betaald en ook een sociale regeling, wegens sluiting bedrijf is in het laatste overzicht verwerkt Mijn ex is hiervan op de hoogte.
Het pensioenfonds heeft een pro rata regeling gemaakt gebaseerd op het huidige volledige pensioen. Zij geven ook aan dat het uitgangspunt niet correct is, zuiver indicatief en niet volgend Boon van Loon.
Ik heb mijn ex hierover geinformeerd en gevraagd om te overleggen en aan de hand van onze geschiedenis gezamenlijk een pro rata te berekenen en een indexatie te bepalen om tot een re-eler bedrag te komen.
Ik bestrijd niet haar recht op pensioen, maar het zou niet eerlijk zijn om een gedeelte van mijn pensioen te claimen door nalatigheid van beide partijen.
Zij weigert elk overleg, houdt zich vast aan het convenant wetende dat het niet klopt en zij dus een bedrag van mijn pensioen claimt. Een kwestie van ethiek.
Ze gaat naar de rechter. Wat kan ik verwachten, kan een rechter je dwingen een gedeelte van jouw pensioenrecht in te leveren aan je ex ??
Kan iemand mij daar raad in geven ???
Bijvoorbaat dank voor elke reactie en hulp.
Theodoor