flex pensioen en ontslag

• Yonny Melessen

Mijn man werkt voor een welzijnsorganisatie. Hem is ontslag aangezegd op zijn 63e, dit gaat in per 1 februari 2012. Er ligt een goed sociaal plan, echter! Wij zijn erachter gekomen dat hij hievan geen gebruik kan/mag maken. Het sociaal plan houdt in WW met aanvulling tot 90% en een afkoopsom. Hij moet verplicht zijn flexpensioen opnemen.. Op deze manier betaalt hij zijn eigen WW en loopt op zijn 65e 360 euro netto achteruit. Er komt namelijk bijna 80.000 minder in zijn penisoen pot omdat hij dit verplicht moet opnemen als flexpensioen!

• wiel tobben

Ls.

ik ben 64 jaar en 4mnd oud geboren 03-02-1948 ben voledig afgekeurd door het uwv, en nu krijg ik bericht van mijn pensioenfonds dat ik verplicht het flex pensioen in moet. Ik krijg een voledige uitkering voor 80-100 %WAO uitkering van het uwv. Moet ik nu mijn flex pensioen verplicht opnemen want nu krijg ik een voledige uitkering van het uwv, en het fexpensioen wordt mij weer ingehouden door het uwv met het gevolg dat ik op mijn 65 ste minder pensioen krijg, mag of kan dit .Als ik stop met werken blijft mijn huidige opbouw er toch tot ik 65 word.

Mvg.Wiel tobben