L.S.
Mijn ex man met wie ik 15 jaar getrouwd ben geweest wordt in september 65.
Hij is directeur grootaandeelhouder van hetzelfde bedrijf waar hij is begonnen als boekhouder en waar hij vanaf zijn 20e jaar werkt.
In ons echtscheidingsconvenant van 1 aug. 1990 staat: pensioenverrekening zal niet plaats vinden nu in de ondehavige situatie de constante waarde van het weduwenpensioen hoger is dan de constante waarde van het ouderdomspensioen van de man. ????
We waren in gemeenschap van goederen getrouwd.
Mijn ex heeft me een afschrift van een polis gegeven met de datum 1-1-1987 van zijn oude groepsverzekering waarin hij is verzekerd voor 25.000 gulden (ingekocht 6500 gulden en weduwepensioen 18000 en hij was toen al meer dan 17 jaar bij dit bedrijf)
Ten tijde van de scheiding verdiende hij ongeveer 150.000 gulden en volgens zijn zeggen verdient hij nu meer dan een ministersalaris.
Zelf heb ik geen pensioen opgebouwd en volgens informatie op internet valt onze scheiding in het Boon/Van Loon arrest.
Mijn vraag is;
* Heb ik wel recht op pensioen van mijn ex? ( volgens zijn zegge heb ik geen rechten)
* En als hij mij de juiste cijfers niet wil geven van het opgebouwde pensioen tijdens de scheiding zijn er dan wegen om er toch achter te komen?
* Op 2 november 1988 is het echtscheidings convenant ingeschreven in de registers maar in een herzien nieuwe convenant staat dat we zijn blijven samenleven tot 1990 als ware wij gehuwd, met als gevolg dat de inhoud van het oorspronkelijke echtscheidingsconvenant geen betekenis behoort te worden toegekent. Dus, als ik recht heb op pensioen, welke datum is dan bindend.
vr. gr. Hilde