Berekening

• hevi

Zou graag willen weten of er een berekenings formule is waarmee ik kan bepalen hoeveel ouderdomspensioen ik mijn ex. moet betalen als ik volgend jaar met Pensioen ga. (December 2012)

Heb een Pensioen Verzekering vanaf 01-02-1981 en mijn scheiding is ingeschreven in Januari 1988

Het gaat dus om de opgebouwde periode van 1/2/1981 t/m 31/12/1987

ALS ik volgend jaar met Pensioen ga krijg een pensioenuitkering van Euro 20.150,- p/jr ex AOW.

Wie kan mij hier bij helpen, alvast bedankt.

• Peter Jung

Hallo Hevi,

Vraag maar een opgave aan bij de betrokken verzekeraar. Vraag wel om een opgave

op basis van de grondslagen op het moment van scheiding.

Doet de verzekeraar dat namelijk niet, dan vervaardigen ze een opgave op basis

van de huidige grondslagen. De kans is dan aanwezig dat je honderden euro's meer

moet ophoesten.

De bedragen dienen geïndexeerd te worden vanaf het moment dat jouw opgebouwde

pensioen ook geïndexeerd wordt.

Met vriendelijke groet,

Peter

• Hevi

Hallo Peter,

Heb n.a.v. jouw reactie op 4 december een opgave gevraagd bij mijn pensioen verzekeraar maar tot op heden geen berekening ontvangen. Verwacht dat dit te maken heeft met het einde van het jaar dus zal nog even geduld moeten hebben.

Wil jou ini iedergeval bedanken voor je hulp in deze en je prettige feestdagen toewensen.

Vriendelijke groet, Hevi.

• Peter Jung

Hevi,

dank je wel. ook voor jou prettige feestdagen toegewenst.

Peter