beschikbare premie of middenloon

• gerruby

Beste Allemaal,

Wij hebben als personeel op dit moment een (prima) middenloon regeling. Zou iemand me kunnen vertellen of er uberhaupt voordelen zitten aan het collectief overstappen naar een beschikbare premie regeling. We zien wel dat het iets goedkoper is maar ook dat de risico's veel hoger zijn. Zo'n overstap heeft instemming nodig van de ondernemingsraad en ik vroeg me af of er iemand is die me zou kunnen uitleggen waarom we het eventueel wel zouden moeten willen.

Voorlopig zien we alleen grote voordelen bij de werkgever en voornamelijk nadelen bij het personeel.

Alvast dank voor de genomen moeite.

Vriendelijke groet,

Gerruby

• Peter Jung

Hallo Gerruby,

Ga er maar vanuit dat pensioen betaald moet worden. Het komt of uit de lengte of uit de breedte.

Als je minder premie gaat betalen zal er ook minder uitkomen.

Bij een beschikbare premieregeling weet in ieder geval de werkgever waar ie aan toe is.

In principe is hetgeen jij wilt werk voor professionals. Beide regelingen zullen naast elkaar

gelegd moeten worden, waarbij zowel naar de voordelen als naar de nadelen gekeken moet worden.

Waarschijnlijk zal sprake zijn van een getrapte beschikbare premieregeling. Deze hoeft niet perse

slechter te zijn dan een middelloonregeling.

Zonder ins en outs valt er echter weinig over te zeggen.

Vrgrt,

Peter