A.O.W.

• Piet

Wie weet waarom de AOW bruto per maand uitbetaald en niet gewoon netto?

Zo moet je elk jaar 12x de belasting weer terugbetalen.

• joke

Mijns inziens houdt de SVB (Sociale Verzekeringsbank ) al rekening met de belastingheffing en keert de AOW dus netto uit. (???? Of ben ik nu heel ernstig abuis ??)

Joke

• Teun

Joke toch, je snapt het echt wel.

• Teun

JOKE!!!!! het valt mij ineens op, je bent geen “financieele planner meer”??? Dat komt toch niet door mijn kritische kanttekeningen richting beroepen die asl paddestoelen opkomen en geen bewijsbare expertise meedragen?

• Paul

De SVB houdt altijd inkomstenbelasting in op een AOW uitkering. Indien u naast de AOW een ander pensioen krijgt, of een uitkering uit bijvoorbeeld een lijfrente, zult u moeten bijbetalen. Dit heeft ermee te maken dat iedere uitkerende instantie uitgaat van, in eerste instantie, de laagste tariefschijf. Door een cumulatie van uitkeringen kan dit in totaal te weinig zijn.

• Paul

PS: Teun, joke is en blijft finacieel planner, en dat is een gecertificeerd beroep hier in Nederland. Maar ja, misschien dat dat anders is in Bratislava. Hebben ze daar trouwens gecertificeerde zeurkousen? Je lijkt me wel te voldoen aan de voorwaarden tot toetreding.

• Teun

Ja zo weet ik er nog wel een. Zullen we ook een certificaat gaan maken. Thailand planners, en dan 125 euro per uur rekenen voor wat geleuter, Ih, ik snap het al, je bent er ook een! Wat kost zo'n “certificaat” nu? En wat voor voorolpeiding is er voor nodug?

• Simon Kabelfoon

Teun,

Het betreft de P.I.T.A.-opleiding, internationaal erkend.

• joke (financieel planner)

TEUN !!!!!!

Wat is het leven toch voorspelbaar… Ik dacht al toen ik dit bericht geprikt had… Wanneer zal Teun hierover gaan zei…….. Nou, wat is alles toch voorspelbaar, het gaat precies zoals ik had gedacht.

Ik begrijp alleen niet dat een man als jij, (die denkt alles goed voor elkaar heeft en zegt gelukkig te zijn… die allee Nederlandertjes die hier blijven een beetje vreemd aankijkt.. ) zo ongelukkig overkomt op een prikbord. Het is bijna zielig, op iedere slak zout leggen !!

Dat je daar zin in hebt !! Geniet van het leven daar , zou ik zeggen !

Fijne zondag verder !

Joke

• Paul

go get him tigress